Bitrendy, un mercat de segona mà per a 'influencers'

Un emprenedor llança una plataforma on adquirir els productes que promocionen les creadores de tendència de les xarxes socials

Qualque cop has volgut comprar algun dels productes que defineixen l'estil de les influencers de moda a les xarxes socials? Certs estudis revelen que a Europa el 70% de consumidors de moda online compraria si una influencer els recomana un producte i als Estats Units aquesta xifra es dispara fins al 92%. Basant-se en aquestes xifres, en Víctor Garcia-Nadal llança Bitrendy, una plataforma que permet als seus usuaris comprar els articles que les marques envien a les creadores de tendència d'Instagram o Youtube.

"Tothom guanya"
Garcia-Nadal, CEO i fundador de la startup, defineix la plataforma com "el lloc on es pot comprar roba de segona mà de les influencers i on es pot descobrir els seus darrers posts i vídeos". És a dir, segons el seu fundador, "Bitrendy és l'armari de les influencers". Garcia-Nadal explica que una bona amiga seva, la influencer Alejandra Riviere, rebia al dia una mitjana de dos productes de grans marques. "Això fa que aquestes noies vagin acumulant roba i al final no hi caben a l'habitació", diu l'emprenedor.

Així, Bitrendy "gestiona aquesta roba perquè elles en treguin un profit". La plataforma va a buscar les peces de roba, crea un perfil per a cada influencer i posa a la venda aquests productes. El consumidor pot accedir a aquestes peces "exclusives" i rep el producte en packaging personalitzat d'aquella influencer. "Ens basem molt en l'exclusivitat i la personalització, així com l'experiència d'usuari, potenciat amb els posts i els vídeos", diu l'empresari i afegeix que "tothom guanya, el client obté un producte únic i les noies treuen un benefici econòmic". A més, les noies també promocionen la plataforma en els seus comentaris a les xarxes.

L'emprenedor remarca que Bitrendy no és només un ecommerce, sinó que també és una plataforma "on l'usuari trobarà contingut inspirador" i que vol ser una guia per les i els seguidors i seguidores d'aquestes noies, perquè "vegin tendències i estil de vida".

Bitrendy contacta actualment una per una i de manera personal amb cada influencer que vol afegir a la plataforma i en poques setmanes d'activitat ja compten amb unes 20 noies entre les quals hi ha la mateixa Riviere, Silvia Bosch, Alba Encabo o Charlotte Prevos. Per escollir les candidates es fixen en les interaccions a les xarxes socials d'aquestes noies i l'engagement que generen. D'altra banda, el cost dels productes l'estableix cada influencer i sol ser un 60% del preu original.



Influir a Europa
Garcia-Nadal va entrar a l'acceleradora de Bankia i Conector, ubicada a Barcelona Activa, amb una idea que feia un any i mig que havia nascut. En aquell moment ell va detectar que molts usuaris preguntaven a la seva amiga Alejandra on podien comprar els productes que ella lluïa. "Vaig pensar, com és que no hi ha una aplicació on les influencers puguin penjar una foto dels productes i es pugui comprar directament?", relata l'emprenedor.

En un principi Garcia-Nadal va llançar una primera versió en què també treballava amb producte nou i col·laborava amb marques, però després d'entrar a l'acceleradora ha acabat de polir el model de negoci. Ara fa un mes que el projecte camina amb l'actual concepte. "Fa 10 anys veies una pel·lícula i et preguntaves on podries comprar la jaqueta que porta aquell actor, això amb Instagram ha explotat i aquí vaig veure una oportunitat de negocis", diu l'emprenedor.

L'aplicació compta amb 1.500 descàrregues i ha aconseguit 15 transaccions en aquest temps. Bitrendy, que ha tancat un crèdit Enisa pel seu llançament, dóna feina actualment a tres persones a jornada completa i a tres més a temps parcial. De cara a aquest 2017, segons diu Garcia-Nadal, l'objectiu de la startup és assolir una facturació de 400.000 euros, 70.000 descàrregues i arribar a comptar amb 450 influencers adscrites a la plataforma. Tot això de moment a escala espanyola, tot i que "l'any que ve intentarem obrir mercat a Anglaterra, França, Alemanya o Itàlia. Encara ho hem d'estudiar".
Avui et destaquem
El més llegit