Darrere la 080: què es cou a la rebotiga?

Al 080 Fashion Showroom una vintena de marques fan negoci entre bambolines amb compradors de països com França, Rússia, els Estats Units i el Japó

Naulover, Yerse, Bóboli o Punto Blanco. Són només algunes de les companyies catalanes que, més enllà de les desfilades, aprofitaran la 080 Barcelona Fashion Week per fer negocis al showroom organitzat dins el recinte del Teatre Nacional de Catalunya. En total, hi participen 16 marques del país que rebran una vintena de compradors internacionals procedents de països com França, Bèlgicia, Rússia o el Japó.

La catalana Messcalinos, especialitzada en moda femenina, s'estrena enguany al showroom. "Tenim la visita de cinc compradors per cada dia –explica Montserrat Sánchez, responsable d'exportació–; s'han interessat per la marca compradors de Corea i de Dubai". Per aquesta firma "és més rellevant el showroom que la desfilada", assegura. "La passarel·la és més imatge de marca, però sense un retorn".

El 080 Fashion Showroom se celebra per tercer cop de la mà de Modacc, el clúster català de la moda, amb la intenció que els contactes professionals que es faran aquesta setmana es mantinguin durant l'any. Segons assegura la patronal, "el balanç d'aquest primer any d'activitats paral·leles per a professionals ha derivat en l'atracció de 55 compradors internacionals amb una capacitat de compra de 500 milions d'euros", el que suposa un impuls en l'expansió als mercats exterios per a les pimes del sector de la moda i el disseny.

Els participants destaquen que és més rellevant el 'showroom' que la passarel·la. F. Marín-Camp

L'esdeveniment s'ha completat amb una missió empresarial inversa en la qual participen dissenyadors, compradors internacionals provinents de França, Bèlgica, Rússia, el Japó, els Estats Units, Regne Unit, Corea del Sud i la Xina. L'objectiu del clúster és, al llarg del 2017, completar l'atracció de compradors de grans cadenes i agents comercials amb compradors de plataformes de venda online de tot el món.

Folklore i negoci
Per Carles Font, director comercial de Naulover, "la passarel·la representa el folklore, mentre que el negoci és al showroom". El directiu destaca que, mentre la desfilada té un "escàs ressò internacional", el showroom representa "l'únic contacte de les marques amb els compradors de l'exterior". Amb tot, "de tots els contactes que es fan aquí, si acaba sortint un 10%, ja és molt", destaca.

La sabadellenca Yerse, en canvi, veu més productiva la passarel·la, "pel que representa d'imatge de marca i de material digital", explica Victòria Bautista, directora comercial de la companyia, que lamenta el "contacte en fred" entre marques i compradors citats: "Sempre és una oportunitat ser aquí, aprofitant que desfilem, però les expectatives de negoci amb el showroom són baixes", explica.

Caixa i faixa
La moda és, sens dubte, un dels sectors més importants de l'economia catalana i, segons Modacc, acapara el 8% del PIB del país. Aquest impuls ve donat, també, per l'existència de gegants del sector com Mango o Desigual, que no formen part del clúster, així com per la important presència d'Inditex a Catalunya, amb seus a Tordera i Sallent. A més, Barcelona és la destinació escollida per moltes companyies internacionals com H&M, Quiksilver o VF Group a l'hora de situar-hi les seves seus per a la península Ibérica.

La facturació agregada de tot el sector a Catalunya va enfilar-se fins als 16.442 milions d'euros el 2016, ocupant més de 70.000 professionals, detalla Modacc. Aquesta dada situa la moda catalana per sobre de l'automoció, que genera una facturació de 14.000 milions d'euros anuals, i només superada pels sectors farmacèutic (22.000 milions d'euros) i de l'alimentació (22.200 milions d'euros).

Modacc, per la seva banda, integra 135 empreses catalanes de moda que generen una facturació agregada de 1.500 milions d'euros, amb més de 5.000 treballadors i presència als principals mercats internacionals.
Avui et destaquem
El més llegit