Les xarxes socials són el factor clau de les empreses

El 69% de les companyies que usen aquestes plataformes i els 'community managers' milloren la facturació

Per tenir una bona reputació, cal saber què es diu de nosaltres a le xarxes
Per tenir una bona reputació, cal saber què es diu de nosaltres a le xarxes
Cada vegada és més important que una empresa tingui presència social. Així doncs, fins a un 69% de les empreses catalanes que fan ús de les xarxes socials milloren la seva facturació.

Segons un estudi elaborat per INITEC, una companyia catalana especialitzada en màrqueting digital, en els últims tres anys s'ha duplicat la presència dels 'community managers' en les empreses.

Els sectors més socials
Els sectors més conscienciats amb la importància d'actuar a través de les xarxes són l'hostaleria, el turisme, la moda, l'alimentació i l'electrònica. En aquests sectors, el 44% de les empreses preveu ampliar a curt o mig termini el seu departament de xarxes socials amb la contractació de nous professionals.

També són aquests sectors on més diners es destinen a publicitat online. L'estudi remarca que vuit de cada deu empreses catalanes presents a les xarxes compten amb un 'community manager' a les seves files.

La importància del 'community manager'
Segons les empreses, invertir en recursos humans els dóna fruits més enllà dels resultats econòmics. Això ho constata el fet que un 70% de les empreses amb 'community managers' tenen una millor imatge a les xarxes socials i això reverteix positivament en les vendes.

Segons l'estudi, un 78% d'aquestes han millorat el temps de resposta a les demandes i queixes dels clients a través dels seus canals online.

A més, un 61% de les empreses amb aquest perfil de treballador utilitzen les xarxes socials per captar tendències i preferències dels consumidors. La informació recollida els permet, en un 35% dels casos, implementar canvis comercials o, en un 69% dels casos, arribar a nous clients i millorar les vendes.
Avui et destaquem