El Grup Farga compra Kalise la Menorquina

El fons Black Toro Capital inverteix 40 millones d'euros per efectuar l'operació

Producció de gelats de Kalise la Menorquina
Producció de gelats de Kalise la Menorquina
El fons d'inversió Black Toro Capital (BTC) ha invertit 40 milions d'euros en el Grup Farga (Lacrem) perquè adquireixi el negoci de gelats del Grup Kalise La Menorquina a la península Ibèrica i Balears, amb el que s'inicia el procés de fusió d'ambdues companyies. El negoci de Kalise a Canàries seguirà en mans dels seus propietaris, però.

En un comunicat, el fons especialitzat en processos de transformació de companyies ha informat que amb aquesta operació les marques Farggi i La Menorquina veuran "potenciada i desenvolupada la seva estratègia" i el grup Farga continuarà comercialitzant la marca Kalise sota llicència durant un temps.

La compra inclou les instal·lacions industrials, la xarxa de distribució i les delegacions comercials de GKM, "la qual cosa suposa la xarxa de comercialització de gelats més gran d'Espanya".

Ha afegit que, amb aquesta operació, BTC ha invertit el 78 % del seu fons II, que el procés d'integració es durà a terme de forma progressiva i sota el suport i implicació de Black Toro Capital i que mantindrà presència en el consell d'administració de Farga.

Després de l'adquisició, el negoci global del Grup Farga superarà els 140 milions d'euros i el seu pla estratègic tindrà com a principal objectiu reforçar tant la posició de lideratge al mercat espanyol com la seva expansió internacional, ha precisat el grup.

El soci director de Black Toro Cabdal, Ramón Betolaza, ha destacat que l'acord permetrà "crear productes diferencials i d'alta qualitat demandats pel consumidor" i "reforçarà la seva posició de lideratge al mercat nacional i d'exportació".

Per al president executiu de Grup Farga, Eduardo Farga, "amb aquesta operació, s'uneixen dues marques capdavanteres en el sector gelater que comparteixen els mateixos valors" i el suport de Black Toro "suposa dotar a ambdues d'un projecte de futur sòlid".

El Grup Farga opera amb 60 botigues pròpies i franquiciades sota les marques de retail Farga (restauració-pastisseria) i Farggi Cafè (gelateries-cafeteries), marques "que comparteixen l'ADN del Grup basat en la cerca constant de la innovació i l'excel·lència per satisfer els seus clients".
Avui et destaquem
Comentaris