El manual per no ensopegar en les xarxes socials

Davant l'aparició del títol Social Media: 250 consejos prácticos para diseñar tu estrategia en redes sociales, hom podria preguntar-se amb tot el dret si calia un altre llibre sobre un entorn que canvia tan ràpidament com el dels canals socials. La resposta, a parer meu, és que sí: hi ha encara tants errors palesos, tantes pimes perdudes en un camí ple tant d'oportunitats com de distraccions, que crec que és ben útil un manual, una guia de camp, que ens porti per les dreceres i ens eviti els mals tràngols d'un viatge que per força és llarg i que pot ser també ben profitós.

He escrit aquest llibre pensant en unificar tres conceptes que han d'anar de la mà. El primer d'aquests conceptes és que les xarxes socials han de ser una eina en favor dels objectius de negoci del nostre projecte, no un fi en elles mateixes. Per tant, evitem els cants de sirena que ens apartin de la ruta traçada, deixem de banda les modes i les fumeres de les tendències buides i anem per feina. No és difícil, però cal començar preparat, que el camí és llarg i no hem de córrer, l'hem de gaudir.

El segon és que cal percebre l'entorn social com un tot amb diferents branques. No es tracta només de saber què hem de fer en les xarxes socials que triem, i com triar les més adients. Cal també tenir un panorama clar i saber per a què és cada una d'aquestes eines que durem a la motxilla durant el viatge. Una estratègica útil amb una aplicació realista.

El tercer concepte és que l'aplicació d'aquesta estratègia necessita per força un coneixement pragmàtic del terreny a trepitjar: cal doncs saber quins paranys amaguen aquestes xarxes, quins usos i costums cal observar en cada tram del viatge. Sense una aplicació pràctica en les xarxes, sense aquests consells, aquesta estratègia no ens serà útil. Per això he volgut reunir en aquest llibre una visió estratègica per a l'aprofitament de les xarxes socials més importants, una visió pràctica de cada xarxa amb consells aplicables durant la mateixa lectura del llibre, i un enfocament decidit cap què cal en una empresa: fer negoci.

I a més a més, he afegit diferents metodologies (de gestió de la reputació online, de mesurament de resultats, de relació amb usuaris rellevants) per completar aquesta caixa d'eines amb la que construir una millor comunicació i màrqueting en un món apassionant que està al nostre abast. La intenció és mostrar el camí a qui no el coneix, i ajudar a qui ja l'ha començat a conèixer-lo millor i esprémer les seves possibilitats. Espero que us agradi i us ajudi.
Avui et destaquem
Comentaris