El poder de la gestió per ser més eficient

L'escriptor i formador Ben Elijah manifesta la importància d'aprendre a administrar bé el temps per augmentar la productivitat

Heu tingut mai la sensació de tenir un volum de feina considerable i no saber per on començar? Us heu sentit desbordats quan a la llista de coses a fer apareixen escrites més de cinc tasques? L'escriptor, conferenciant i formador, Ben Elijah, en el llibre El libro de los hábitos productivos (Editorial LID, 2016) explica la rellevància de saber organitzar-se per ser productiu i aprofitar al màxim el dia.

Entendre què és la productivitat
Ser productiu no és fàcil i per ser-ho, primer s'ha d'entendre què és. En el llibre, l'autor proposa la següent definició: "La productivitat no consisteix en la quantitat de tasques que s'és capaç de realitzar, la capacitat que es té per a treballar o l'habilitat per fer malabars girant plats. Tampoc es tracta de l'habilitat per triomfar en el treball que s'odia. És més aviat una qüestió de domini i perspectiva. Domini sobre un mateix i els recursos propis i perspectiva per decidir què és realment important i mereix la nostra atenció".

Tres canvis necessaris
El llibre es dirigeix a totes aquelles persones que tenen una agenda plena d'esdeveniments als quals assistir, als que obren el correu electrònic i tenen milers de mails per respondre i a tots aquells que pateixen estrès per no arribar a fer-ho tot. Per canviar la situació, l'autor posa èmfasi en la importància de realitzar tres canvis en la nostra rutina habitual:

  1. Buscar una manera millor de gestionar la informació: no sobrecarregar-se amb tones de tasques a fer. 
  2. Desenvolupar un marc de referència que ens ajudi a decidir què mereix la nostra atenció. 
  3. Permetre's la llibertat d'apartar-se dels dos punts anteriors per ser més creatiu però amb la possibilitat clara de reprendre el control i la perspectiva.


Els vuit hàbits productius
Finalment, l'obra està estructurada a explicar de forma detallada quins són els vuit hàbits productius que l'autor proposa per gestionar millor el temps i ser més eficient. En cadascun d'ells s'enumera pas a pas com afrontar-lo per convertir-lo en una acció més del nostre dia a dia. L'objectiu final de l'autor és donar les eines de l'organització a aquelles persones que no saben per on començar a enllestir la feina. Així doncs, per començar a ser més productiu els hàbits que proposa Elijah són els següents:

 

  1. Recopilar
  2. Processar
  3. Escollir les eines
  4. Posar en situació
  5. Treballar la memòria
  6. L'arbre de la importància
  7. Arxivar
  8. Repassar i acabar

 

Avui et destaquem
El més llegit