Els 5 passos del turisme experiencial

El viatger del segle XXI busca viure unes vacances úniques, pel que les ciutats i les empreses han de saber vendre's per captar-lo

Un turista busca viure una experiència única
Un turista busca viure una experiència única

El turisme experiencial és la nova tendència del sector turístic. El viatger del segle XXI és molt més experimentat, té més eines al seu abast i planifica els viatges de manera que sigui una experiència única. Tot plegat, porta cap a un client molt més exigent amb els serveis que contracta.

Aquest turista ja no es mou per factors materials, sinó per sentiments i emocions, pel que farà tot el possible perquè la seva estada en un lloc estranger sigui memorable i digne de recordar. Per això, Carlos Sánchez parla del turisme com la "indústria de la felicitat" al llibre Los 5 pasos del turismo experiencial (LID Editorial, 2017), una obra destinada a professionals del sector, emprenedors i viatgers que volen innovar i aprofitar les oportunitats que ofereixen les noves tecnologies en l'àmbit.

En el llibre, Sánchez reclama una major fusió entre les tècniques més habituals del sector turístic i les innovacions que ja s'estan fent en sectors com el retail, el consum o l'audiovisual. Algunes de les pràctiques més útils són la psicologia, el neuromàrqueting, el branding o el storytelling, les quals veu factibles per aconseguir connectar les audiències amb les destinacions.

Tot això queda desgranat a través d'infografies esclaridores, explicacions amenes, i també amb històries inspiradores que traslladen el lector a una xerrada a Londres sobre els millennials o a la Venècia del segle XVII per conèixer la ciutat on va viure Casanoves. El que ho fa més amè, però, és que totes les lliçons estan fetes des de la seva posició com a expert i com a turista, amb detalls i anècdotes personals dels seus viatges.

I com s'ha d'aconseguir el turisme experiencial? Amb cinc passos ben senzills: conèixer el viatger, veure la destinació com una vivència, activar l'experiència del client, planificar-la, i saber com comercialitzar el destí com un lloc en potència.

 

 

 


Autor: Carlos Sánchez
Editorial: LID Editorial
Any de publicació: 2017

Més informació 
 


Ets subscriptor de VIA Empresa? Entra, participa en el sorteig que fem cada setmana i emporta't aquest llibre.

 

 

Avui et destaquem
Comentaris