Malgrat que l'emprenedor ja s'ha convertit en un professional habitual a la nostra societat, encara se'l mira amb cert escepticisme. Pot estar boig, pot tenir idees massa arriscades i ser massa somiador, però si a aquest emprenedor se li afegeix a la cua l'adjectiu "social", ja se'l pot considerar un ésser únic.
Precisament aquest ésser el centre del llibre Emprendedores sociales (LID Editorial, 2016) del professor de comportament organitzacional de l'IE Business School, Ignacio Álvarez de Mon. En ell, els descriu com a persones que "no poden mirar cap a un altre costat ni són alienes a una realitat adversa. No esperen que els altres actuïn, a què l'Estat intervingui, o ho faci la comunitat o la societat. Assumeixen la seva responsabilitat i mobilitzen tots els recursos que poden per intentar solucionar el problema social al qual s'enfronten que, a partir d'aquell moment, és el seu problema".
Es tracta d'un llibre que dibuixa el perfil d'aquests professionals a través d'experiències personals. L'autor recull el testimoni de 26 grans personalitats d'arreu del món que donen aquest aire més humà a la figura de l'empresari. Un personatge que habitualment s'associa a trets com mesquí, egoista i amb poca empatia. I tot en forma de diàleg, el que el converteix en una lectura amena.
A més a més, Álvarez de Mon proposa exercicis per reflexionar i posar en pràctica les lliçons que ofereixen cadascun dels 26 entrevistats.
Autor: Ignacio Álvarez de Mon |
|
|