Gianluca Vacchi, un empresari amb motius de sobres per ballar

Darrere d'aquest italià amant dels tatuatges, convertit en un fenomen de les xarxes socials, hi ha un imperi empresarial que dóna feina a més de 7.000 treballadors

Les xarxes socials estan creant el seu propi star-system, i una d'aquestes noves estrelles és, sens dubte, Gianluca Vacchi. Aquest empresari italià és sinònim d'alegria, luxe i la viva imatge de la bella vita. Els seus gairebé nou milions de seguidors a Instagram i els mitjans esperen amb impaciència un nou vídeo amb els seus balls acompanyat de la seva dona, Giorgia Gabriele, i envegen la seva vida vestida de les millors marques i banyada amb begudes inaccessibles per a la resta de mortals. Però al darrere de tanta festa i pompositat trobem la història d'un empresari d'èxit. Un home que ha dedicat més de dues dècades a construir un imperi que avui consta de més 34 empreses i dóna feina a més de 7.000 treballadors.

La presència de Gianluca Vacchi no sempre ha estat com l'actual. Les seves abdominals, els més de 100 tatuatges, el cabell tenyit i els pijames de luxe són cosa de la seva nova imatge explotada a Instagram. No fa tant, Vacchi era un prototip de l'empresari clàssic de finals dels '90. Encara jove, amb una mitja cabellera marcada amb la ratlla al mig, prim i amb conjunts d'americana i pantalons una mica més amples del que recomanaria qualsevol estilista.

Amb aquesta discreta imatge, Vacchi va construir la seva primera fortuna com a empresari del sector de les caravanes a principis de segle. El seu paper dins de la indústria ha estat tan rellevant que l'any 2010 va ser nomenat president de la Società Europea Autocaravan S.p.A, càrrec que ocupa fins al dia d'avui.

Amb els anys, ha diversificat el seu negoci amb empreses dedicades a la fabricació del plàstic, fars de cotxes i la seva principal font d'ingressos: una multinacional dedicada a tot tipus d'envasats. Des de productes farmacèutics fins a bosses de te.

I com s'ho fa per mantenir tot aquest entramat mentre viatge per tot el món de festa en festa i aprèn nous balls? Ell mateix explica en entrevistes que la clau és delegar. Cansat de 20 anys de trajectòria empresarial convencional, amb una vida que el mateix Vacchi qualifica de rutinària, sobre els 45 anys va decidir fer un canvi que significava deixar en un segon pla la seva tasca com a home de negocis i deixar-se sorprendre pel dia a dia.

Des de llavors, la seva vida es dirigeix per dos principis presents en la majoria de les seves publicacions a les xarxes: gaudir i resiliència. La primera s'evidencia en cadascuna de les seves entrades a Instagram, mentre que la segona és la seva filosofia de vida. La capacitat de superar situacions adverses per convertir-les en experiències positives o aprenentatges. Com la mort del seu pare als seus 33 anys. Un passatge de dolor que Vacchi ha revertit per convertir la seva figura paterna en un model.

Amb 49 anys, Vacchi ha trobat en les xarxes socials un nou sector en què també és exitós. Tot i això, no considera que la seva capacitat d'influència hagi canviat gràcies a Instagram. "No existeix un poder a la vida real i un altre a les xarxes. Simplement, allà es multiplica la teva repercussió i és així com he aconseguit potenciar la meva capacitat de saber comunicar".

Avui et destaquem
El més llegit