En aquesta mateixa secció hem parlat diversos cops de l'aposta de Google per la Intel·ligència Artificial i la manera com aquests avenços ja ajuden a millorar productes actuals de la companyia com ara Google Tranlsate. El projecte principal de la companyia en aquest camp, Google DeepMind, ha deixat astorats investigadors i experts d'arreu del món en dominar ràpidament Go –un joc d'estratègia tradicional xinès– i en preparar-se per fer el mateix amb Starcraft II.
Ara, sembla que el següent pas de DeepMind és d'allò més ambiciós i inquietant a la vegada, doncs es vol aconseguir que el motor d'intel·ligència artificial sigui capaç de prendre decisions basat en les seves pròpies experiències.
Així, els investigadors responsables del producte han estimat que la millor manera que té DeepMind d'aprendre és fer-ho igual que els infants, tocant i experimentant amb el món físic per adquirir una experiència que podríem comparar amb l'instint.
Per començar, els científics van preparar dos experiments per a DeepMind. En el primer dels casos, la màquina es va enfrontar a 5 blocs de la mateixa mida però de pesos diferents amb l'objectiu d'identificar quin era el bloc més pesat. Per aconseguir-ho, DeepMind va ser capaç de descobrir que la millor manera d'esbrinar-ho era aixecar cadascun dels blocs.
En el segon escenari es van preparar una sèrie de torres de blocs, en les quals DeepMind havia d'esbrinar el nombre de blocs que les formaven. Un cop més, la plataforma de Google va determinar que la millor manera era separar cadascun dels blocs per comptar-los.
El fet que una Intel·ligència Artificial sigui capaç d'interactuar amb objectes sense conèixer-los prèviament, suposarà, sens dubte, una passa de gegant en el desenvolupament de noves aplicacions per aquesta tecnologia.
Ara, sembla que el següent pas de DeepMind és d'allò més ambiciós i inquietant a la vegada, doncs es vol aconseguir que el motor d'intel·ligència artificial sigui capaç de prendre decisions basat en les seves pròpies experiències.
Així, els investigadors responsables del producte han estimat que la millor manera que té DeepMind d'aprendre és fer-ho igual que els infants, tocant i experimentant amb el món físic per adquirir una experiència que podríem comparar amb l'instint.
Per començar, els científics van preparar dos experiments per a DeepMind. En el primer dels casos, la màquina es va enfrontar a 5 blocs de la mateixa mida però de pesos diferents amb l'objectiu d'identificar quin era el bloc més pesat. Per aconseguir-ho, DeepMind va ser capaç de descobrir que la millor manera d'esbrinar-ho era aixecar cadascun dels blocs.
En el segon escenari es van preparar una sèrie de torres de blocs, en les quals DeepMind havia d'esbrinar el nombre de blocs que les formaven. Un cop més, la plataforma de Google va determinar que la millor manera era separar cadascun dels blocs per comptar-los.
El fet que una Intel·ligència Artificial sigui capaç d'interactuar amb objectes sense conèixer-los prèviament, suposarà, sens dubte, una passa de gegant en el desenvolupament de noves aplicacions per aquesta tecnologia.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.