Les marques més valuoses del 2016

Apple, Google i Coca-Cola lideren un rànquing amb evident domini d'ensenyes nord-americanes

El negoci d'Apple mira cap al cotxe autònom
El negoci d'Apple mira cap al cotxe autònom

Aconseguir una marca valuosa és el somni humit de qualsevol responsable de màrqueting. Obtenir-la implica dominar molts aspectes, però sobretot gaudir del desig dels consumidors per lluir-la. Interbrand ha publicat el seu rànquing anual de les marques més valuoses, on posa preu a cadascuna d'elles. Al capdamunt del rànquing no hi ha sorpreses i Apple lidera amb un valor de més de 178.000 milions de dòlars. A certa distància la segueix Google, i encara més enrere, Coca-Cola.

El rànquing el dominen de forma clara les ensenyes estatunidenques. No en va, set de les 10 primeres pertanyen al país de les barres i les estrelles. A banda de les que ocupen al podi, en el Top 10 també hi apareixen Microsoft, IBM, Amazon i General Electric. Per trobar la primera marca espanyola cal baixar fins a la posició 27 on se situa Zara.

Però què necessita una marca per aparèixer en aquest rànquing? D'entrada, mostrar un innegable caràcter global. Entre els criteris de selecció, Interbrand inclou el requeriment d'obtenir almenys un 30% dels beneficis més enllà del país d'origen; així com disposar de presència significativa als tres principals mercats mundials: Europa, Amèrica del Nord i l'Àsia.

Més enllà dels requeriments per ser tinguda en compte, la classificació d'Interbrand estableix el valor de cada marca a través de tres indicadors: l'anàlisi financera, el rol que juga la marca en la seva indústria i la seva fortalesa. 

 

Avui et destaquem
Comentaris