Make Your Bars, les barretes energètiques personalitzades

L'empresa barcelonina, nascuda arran d'un concurs de cuina, ofereix un producte artesanal on el client pot seleccionar els ingredients i l'embolcall i distingir-lo amb un missatge únic

Barretes Make Your Bars
Barretes Make Your Bars
"Escoge los ingredientes, ponles nombre y disfrútalas". És l'eslògan que descriu a Make Your Bars, una startup catalana que va néixer el 2015, fa tot just dos anys, i que es dedica a la producció de barretes energètiques personalitzades.

La idea del negoci va sorgir arran d'un concurs de cuina, al qual van participar les filles del fundador, Paco Martínez, preparant unes barres que "van sortir espectaculars", com ell mateix explica. Al sortir més barretes de les esperades, les van començar a regalar als amics i al gimnàs. Explica que estaven tan bones que la gent els va començar a encarregar i aquest va ser l'impuls que va guiar el dissenyador gràfic i al seu soci a fer una inversió inicial de 100.000 euros per donar-li forma a la idea barrejant disseny, esport i nutrició per crear un producte a mida de cadascú.

Empreses com París Dakar o Caixa Bank ja confien amb Make Your Bars, la startup que té com a objectiu arribar al consumidor oferint-li un producte 100% individualitzat, tant pel que fa als ingredients com a l'embolcall.

"Crea tu barrita"
En el seu web ofereixen cinc bases de barretes ja elaborades o, com ells les anomenen, Las Favoritas (Pow Bar, Ñam Bar, Boom Bar, Yeah Bar i el Wow Bar). No obstant això, animen al consumidor a crear la seva pròpia barreta seleccionant els ingredients que més agradin d'entre la infinitat de combinacions possibles. Per exemple, "una barreta per a VIA Empresa hauria de ser amb un tipus de xocolata potent barrejat amb granola, amb un toc de vainilla i afegir qualsevol fruita com els aranyons. Està espectacular" redunda Martínez.
Barreta personalitzada VIA Empresa. Cedida

Una altra de les característiques de Make Your Bars i, que els diferencia de la resta, és que a mesura que el client es va fent la barreta pot anar veient, en temps real, les calories que tindrà el producte. I a més, pot anar fent un seguiment dels valors nutricionals de les barretes en funció dels ingredients seleccionats.

Un cop feta la comanda (que ha de ser d'un mínim de 15 barretes), passen a la cuina, es fabriquen el mateix dia i l'endemà arriben a casa del client. El model actual de distribució encara està en procés d'avaluació, tot i que treballen de la mà amb tot un equip de comercials que els distribueix les barretes. Per tant, en 24 hores es pot gaudir d'un producte fresc, artesanal i al gust del consumidor. "Sabem que és un producte únic i que realment no tenim competència", ressalta el fundador.

A finals del 2016 ja anaven florint noves idees en el negoci. Així doncs, malgrat un començament lent i difícil, Make Your Bars roman activa per introduir barretes per a vegans, barretes de base més proteica i les barretes per a diabètics, entre d'altres. A més, dins del grup de Las Favoritas volen implantar nous prototips per menjar abans de fer exercici físic, durant, i després, i que a partir del mes de febrer estaran disponibles en el web. Com assegura Martínez, els seus productes compten "amb unes característiques nutricionals i de sabors que no tenen res a veure amb el que hi ha al mercat".

Els consumidors, particulars i empreses
Amb tan sols un any de camí, els clients de Make Your Bars van a l'alça i "un 60% repeteixen", afirma contundent el fundador. Els principals no només responen a un perfil esportista, considerat l'ambaixador de la marca, sinó que el seu producte està penetrant "en tots els segments", com explica.

Make Your Bars arriba a particulars, als petits de la casa i també a les empreses que utilitzen el producte per relacionar la seva marca amb el que ara és tendència: el menjar sa i de qualitat i l'esport. Amb altres clients destacats com la Federació Catalana de Ciclisme, KTM, l'Escola d'Esquí Grandvalira o Where is the Limit -l'últim encàrrec d'aquest gener-, les barretes es converteixen en l'element que cohesiona les relacions internes de l'organització i que potencia la cultura empresarial.

Dos barretes del grup 'Las Favoritas'. Cedida

Visió de futur
Actualment, la procedència dels consumidors és en un 50% de l'Estat i l'altre 50%, de Catalunya. Tot i així, encara no estan presents a totes les comunitats, motiu pel qual estan intentant crear una xarxa comercial per arribar a tot el mercat espanyol. I a més, en poc temps volen que es pugui estendre la seva marca a fora de la península.

Make Your Bars encara no pot parlar de beneficis sinó de grans inversions, com l'efectuada el 2016 quan "va entrar un inversor privat aportant 300.000 euros" detalla el fundador, el que els va permetre seguir innovant característiques en el producte. A més, els canvis recents cap a un local més gran -han passat d'un espai de 50 metres quadrats a l'actual de 250 metres quadrats- i la renovació del logotip i la imatge de marca els ha ajudat a multiplicar la producció un 10% respecte a fa uns mesos. I ara, durant l'any 2017, tenen previst una segona ronda d'inversions per poder posar en marxar les idees del projecte que està sobre la taula.

La startup situada al carrer Berlinès de la capital catalana compta amb sis treballadors, que formen el nucli de l'empresa, mentre els serveis, com la gestió de les xarxes socials, els tenen externalitzats.

Cuiners i fundador de la firma Make Your Bars. Cedida

D'altra banda, una de les línies de negoci que contemplen, malgrat no tenir data fixada, és crear una botiga física perquè el consumidor pugui gaudir en primera persona del procés de creació de les barretes. Tot i que encara no és una idea del tot consolidada, no la descarten. El que sí que és segur és que s'estan "preparant per estar presents al mercat d'una altra manera" afirma Martínez. Tenen molt clar que aquest any 2017 experimentaran una evolució dins del sector.
Comentaris