Màrqueting de ciutats

Els economistes Philip i Milton Kotler analitzen el paper de les zones urbanes en la gestió empresarial del futur

Una ciutat té una cara social, és on les persones desenvolupen la seva vida, però també econòmica, ja que s'hi creen relacions de mercat i de poder que permeten als ciutadans establir-s'hi. Aquesta vida econòmica depèn de "la seva capacitat per atraure i mantenir petits negocis, mitjanes empreses i grans organitzacions nacionals i companyies multinacionals". Així és com resumeixen el paper de les urbs els economistes Philip i Milton Kotler al llibre Marketing de ciudades (LID Editorial, 2016), un treball on elaboren una anàlisi de la nova direcció del màrqueting necessària en un context de creixent urbanització i de canvi de l'economia global.

Diversos experts i estudis afirmen que l'any 2050 un 70% de la població viurà en zones urbanes, i així ho confirmen els autors. És un augment important si es té en compte que el 2008 ho feia prop del 50%. La digitalització i la globalització són els motius que més han ajudat aquesta urbanització, pel que no és d'estranyar que la xifra augmenti de manera exponencial a mesura que els avenços tecnològics es vagin consolidant en un món interconnectat.

I això què significa? D'entrada, cal tenir en compte que el 2015 les 100 majors economies del món estaven formades per 53 països, 34 ciutats i 13 empreses. "És a dir, aquell any quasi la meitat de la riquesa mundial es va generar en ciutats i empreses", assenyalen. La principal causa, expliquen, és la doble competència que es genera. D'una banda, la que hi ha entre les empreses per establir el seu negoci a la ciutat més favorable per als seus interessos; de l'altra, la competència de les urbs entre si per atraure a la seva regió les millors companyies. Per tant, la gestió empresarial del futur s'ha de centrar més en el poder econòmic de les ciutats i menys en la direcció d'Internet.

Aquest últim llibre dels germans Kotler busca formar els directius perquè siguin capaços d'aixecar organitzacions fortes que prioritzin establir les seves companyies en ciutats fortes i de progrés perquè les organitzacions puguin impregnar-se i ser líders en els seus àmbits. I això només es pot aconseguir si les ciutats milloren la seva estratègia de màrqueting per competir a escala global.

 


Autor: Philip i Milton Kotler
Editorial: LID Editorial
Any de publicació: 2006
Tema: Màrqueting

Més informació 
 


Ets subscriptor de VIA Empresa? Entra, participa en el sorteig que fem cada setmana i emporta't aquest llibre.

Avui et destaquem
El més llegit