Olga Federico, fer possible La impossible

L'exdirectora de Proa Espais ha obert, juntament amb Mireia Perelló i Tono Cristòfol, una nova llibreria en ple retrocés del paper

Olga Federico
Olga Federico

Obrir una nova llibreria en temps de crisi ha fet de l'Olga Federico i els seus socis pràcticament uns herois dins el sector del llibre. Responsable des del 2006 de Proa Espais, Federico es va haver de replantejar el seu futur quan la llibreria del Grup Enciclopèdia Catalana va decidir tancar portes per la caiguda en la facturació. La resposta d'aquesta llibretera emprenedora va ser obrir una altra llibreria, La impossible, impulsada conjuntament amb dos socis més, Mireia Perelló i Tono Cristòfol, tots ells vinculats a Proa.

Federico i la seva companya a Proa Espais, Mireia Perelló, ja havien estat treballant en un redimensionament de Proa Espais abans que Enciclopèdia Catalana renunciés a la seva llibreria. "Vam decidir tirar el projecte endavant, reflexionant sobre quin model de llibreria volíem", explica Federico sobre l'origen d'aquesta aventura empresarial compartida amb Perelló i Cristòfol, i amb la qual dóna continuïtat a una trajectòria dedicada als llibres. Llicenciada en Història per la Universitat de Barcelona, i amb estudis de muntatge cinematogràfic –el cinema és, al costat dels llibres, la seva altra gran passió- ja va compaginar la seva època d'estudiant amb la feina de llibretera a la mateixa Proa Espais, on va començar com a aprenent i va acabar convertint-se en la seva directora. Van ser 13 anys d'experiència i dedicació al món del llibre en català als quals no ha volgut renunciar, malgrat que la crisi econòmica, que s'emporta grans llibreries per endavant, sembli apuntar cap a un altre camí.

Un projecte arriscat
"És el nostre ofici i volíem seguir treballant en allò que ens motiva", replica Federico, tot explicant també que el trasbals que pateix el sector del comerç i de les llibreries en particular els ha "encoratjat", a ella i els seus socis, "a fer un pas endavant per contribuir a la societat i la ciutat que volem". "És un projecte arriscat, però el que ens envolta també ens indica que podem fer-ho", afegeix.

Fruit de la reflexió sobre el model de comerç que reclama l'actual societat en transformació, va sortir el model de "llibreria d'autor" amb què es defineix La impossible. És una llibreria redimensionada (85 metres quadrats), especialitzada en la llengua catalana, amb prioritat per la narrativa, el llibre infantil i juvenil, centrada també en les humanitats i que té una especial cura del seu fons.

Avui et destaquem
Comentaris