PayRandom, els creadors del preu per atzar

Una start-up catalana crea un innovador sistema d'assignació de preus a l'atzar, mitjançant una ruleta virtual, destinada als e-commerces

Com a la ruleta, mana l'atzar
Com a la ruleta, mana l'atzar

"Vam crear un cotxe per acabar venent l'airbag", amb aquesta metàfora resumeix Arnau Torné, cofundador de PayRandom, l'evolució d'una start-up on es defineixen com "els creadors del preu per atzar".

Van començar fa tres anys com un més dels e-commerce de compra col·lectiva, HelloPlan, però amb el tret distintiu d'oferir una diversitat de descomptes a cada producte mitjançant una ruleta amb vuit preus diferents, un dels quals fins i tot podia incloure la gratuïtat.

"Vam veure que si a algú li tocava una cosa gratis, feia una compra més. El 60% dels que els tocava gratuït tornava a comprar, i el 40% ho feia al moment", explica Torné. Tot plegat els va fer replantejar l'orientació de l'empresa, deixar el B2C i passar-se al B2B per comercialitzar el que realment aportava valor: una nova manera de determinar el preu.

Un nou sistema
"És la nova manera de vendre online, de fàcil implementació, que augmenta la conversió i la rendibilitat del venedor, i amb una bona experiència per l'usuari", resumeix Torné. Amb la ruleta de vuit preus, l'usuari viu una experiència nova en el procés de compra. "Ens centrem en el moment on es determina el preu, cosa que ningú havia fet abans", assegura.

A la seva pàgina web s'hi pot trobar una demo per entendre ràpidament el funcionament, que és molt senzill. Quan l'usuari ha decidit comprar un producte, té dues opcions: el preu fix o fer girar la ruleta. "Si no t'agraden les vuit variables, pots comprar amb el preu fix, no te la jugues", recorda Torné.

"Ens hem unit amb PayPal, que dóna un segell de confiança a l'usuari, i per nosaltres és una garantia d'escalabilitat de cara a implantar el nostre sistema a qualsevol lloc del món amb aquesta passarel·la de pagament", explica un dels creadors de PayRandom. Quan l'usuari accepta jugar, es reté el preu màxim de la ruleta per evitar la picaresca, i després es cobra el que hagi tocat.

Personalitzat per cada client
Les variables de la ruleta les fixa cada e-commerce, que també rep l'assessorament de PayRandom amb dades analítiques i històriques. Torné deixa clar que cada tirada és "completament aleatòria"; i que el fet que un producte pugui sortir gratuït pel client a la llarga és positiu per l'e-commerce: "si surt gratuït, la gent ho acostuma a compartir a les xarxes socials. Això genera un segell de confiança i una bona publicitat".

Compartir-ho amb amics i xarxes socials, així com l'esperit de gamificació "augmenta el tràfic al web", assegura Arnau Torné. Destaca que és "una manera d'atreure clients a la pàgina. És un màrqueting viral molt diferenciat del que s'ha vist fins ara".

Torné també deixa clar que "no entrem dins de la regulació del joc, és només una forma d'assignar descomptes"; i que "el repte és que la societat de consum ho vagi veient com una cosa normalitzada, que es vagi assentant".

Amb un sistema fàcil d'adaptar per plataformes de comerç electrònic com Magento, i ben aviat com Prestashop; de moment, a partir de l'abril, cinc comerços electrònics espanyols ja començaran a oferir l'opció de la ruleta de PayRandom.

Avui et destaquem
Comentaris