Surt a ballar amb el Big Data

La plataforma WeGow utilitza l'anàlisi de dades i el 'machine learning' per fer recomanacions de concerts en funció dels gustos i localització dels usuaris

WeGow està disponible en versió web i en una aplicació gratuïta per a iOS i Android.
WeGow està disponible en versió web i en una aplicació gratuïta per a iOS i Android.
Si Amazon ens recomana llibres segons el que comprem i Netflix sèries segons el que veiem, per què no una aplicació que ens recomani concerts? La plataforma WeGow, que va rellançar-se al mercat el passat 27 d'abril, combina el Big Data i el machine learning per oferir concerts a mida als seus usuaris. Ho fa utilitzant la seva localització, la informació que inclouen a Facebook, les cançons que escolten a Spotify i d'altres indicadors aportats pel mateix usuari com ara els seus gèneres i artistes preferits.

WeGow està disponible en versió web i en una aplicació gratuïta per a iOS i Android. El servei també funciona com a xarxa social i permet que els usuaris se segueixin i conversin en xats privats. Finalment, WeGow facilita comprar les entrades als concerts; a vegades amb la mateixa aplicació, i d'altres accedint des d'ella a l'intermediari corresponent.

"El nostre valor principal no és el ticketing, sinó la comunitat", explica Guillermo De Lorenzo, Marketing Manager de WeGow, "oferim als usuaris tots els esdeveniments concentrats en un sol lloc i els avisem quan hi ha un concert que els podria interessar o si els seus amics hi aniran".



Una plataforma en aprenentatge continu
WeGow és, alhora, una xarxa social, un 'recomanador' i una aplicació de venda d'entrades; i el seu principal capital són les dades dels usuaris. "La idea no és oferir qualsevol producte a l'usuari, sinó recomanar segons una anàlisi prèvia", explica De Lorenzo.

Aquest sistema busca oferir beneficis tant als clients finals com als promotors dels concerts. Per una banda, tot perfeccionant les recomanacions amb les dades dels usuaris, aquests aconsegueixen estar millor informats dels esdeveniments que els interessen; i per altra, les empreses de música en viu arriben millor al seu públic potencial.

WeGow, a més, aprèn d'aquestes dades. La tecnologia del machine learning (aprenentatge automàtic) permet que la plataforma evolucioni i detecti allò que més interessa als usuaris, ofereixi concerts segons els hàbits, etc. "Com més dades tinguem, més podrem millorar el servei", diu De Lorenzo, "a més, en funció de com es comportin els usuaris, veurem quines funcions de l'aplicació els importen més i adaptarem la plataforma."

Un projecte nou però amb experiència
WeGow és un startup amb seu a Madrid fundada l'any 2014. Va néixer com a xarxa social i ha anat evolucionant a poc a poc cap a la venda d'entrades i les recomanacions. Al desembre del 2016, la companyia va comprar el 100% de Nvivo, un popular agregador de concerts amb més de 10 anys de trajectòria.

Aquest abril passat, WeGow s'ha rellançat al mercat amb una nova web i aplicació mòbil. Actualment, tot i que la companyia se centra en el públic estatal, WeGow està present en més de 20 països i té un total de 800.000 usuaris. Les principals ciutats on WeGow promociona concerts són Barcelona, Madrid, Bilbao, Sevilla i València.
Comentaris