Un servei de neteja 2.0

La start-up Clintu crea una plataforma que uneix la demanda i l'oferta de professionals de la neteja i ofereix un servei personalitzat

Avui dia, hi podem adquirir qualsevol producte o serveix per Internet. Comprem tecnologia, viatges i, fins i tot, permet que l'usuari s'estalviï anar al súper per fer la compra setmanal. Si tot això és possible, per què fer la neteja de casa és tan feixuc? Això és el que es va plantejar l'Àlex Espel, fundador de Clintu, la start-up que agilitza la contractació de personal de neteja per a la llar.

Aquesta plataforma s'encarrega de "digitalitzar un sector oblidat per la tecnologia com ho és la neteja", detalla Esper. I és que en només dos minuts, es pot contractar un servei de neteja per 9,95 euros l'hora. "Fas la reserva, dius què necessites, dia i hora, i busquem la persona que necessites", continua.

El llançament del pilot es va fer a Barcelona el desembre de 2014 i des de llavors ja han convençut a més d'un miler d'usuaris, un 60% dels quals han tornat a contractar Clintu després d'una primera experiència satisfactòria.

Servei personalitzat i a bon preu
"Si tot es va posant a Internet, no podia ser que trobar una persona per fer la neteja de casa fos un procés tan llarg. Calia córrer i buscar, o demanar referències, i si no t'anava bé, t'aguantaves. Ara, amb Clintu, això s'ha digitalitzat i tens molta més flexibilitat en horaris i capacitat de decisió", relata Esper.

Més enllà de contractar unes hores concretes, el client també pot demanar que li portin els productes de neteja necessaris a casa. Això té un cost extra de 2 €, el qual es paga amb el servei al final del dia. La start-up es queda entre un 8% i un 10% del preu.

Trobar el candidat perfecte
També es podria considerar que la start-up converteix en 2.0 la cerca de feina per a professionals de la neteja. Aquests comptes poden emplenar un formulari disponible al web –on s'indica la disponibilitat, entre altres detalls- per entrar a formar part de la borsa de possibles candidats. Tot seguit es posa en comú l'oferta amb la demanda de serveis, i s'adjudica a cada treballador la llar que més s'adequa al que ha ofert.

Abans, però, l'equip de Clintu s'encarrega de fer un primer filtre a les sol·licituds, perquè només així es pot oferir, segons Esper, un servei "de qualitat i fiable". Per això, entrevisten per telèfon i en persona cadascun dels col·laboradors i verifiquen les seves referències. De totes les peticions que arriben, només un 5% compleix els requisits.

Posteriorment, avaluen també el col·laborador posant-se en contacte amb el client. Si ha donat bon servei, té números de repetir amb el mateix client; si la resposta és negativa, sempre hi ha opcions amb altres persones. "És un servei molt personal i no a tothom li va bé qualsevol persona. Al final el que fem amb tot aquest procés és donar una garantia mínima i assegurar-te que serà un servei personalitzat i flexible", subratlla el fundador.

Avançant a passes de gegant
Primer va ser Barcelona, després Madrid i ara València. I tot amb un objectiu molt clar: "Ser la plataforma líder de neteja a Espanya". Més a curt termini, Clintu té Bilbao i Sevilla entre les localitzacions on volen arribar, i assolir així els 2.000 habitatges aquest 2015.

La start-up va sortir al mercat amb una inversió inicial de 10.000 euros i amb Esper al capdavant. Amb l'expansió a Madrid, l'equip va augmentar fins a ser sis persones i amb una inversió addicional de 100.000 euros. Ara preveuen iniciar una ronda de finançament de 300.000 euros per continuar amb l'expansió a l'Estat espanyol.
Avui et destaquem
El més llegit