Vanesa Lorenzo, de les passarel·les al taller

Després de protagonitzar les portades més prestigioses del món de la moda, la model ha iniciat el camí com a dissenyadora amb un estil de vida basat en el ioga i Youtube

Juntament amb Judith Mascó i Esther Cañadas, Vanesa Lorenzo va conformar la tríada de top models espanyoles més reconegudes arreu del món durant els 90. En els seus anys més prolífics, la model barcelonina va ser portada de les edicions internacionals de revistes com Elle, Vogue, Harper's Bazzar o Sports Illustrated, el sancta sanctorum de les capçaleres del sector. Aquesta generació ha deixat enrere el mite que deia que la carrera de les models és curta. La mateixa Lorenzo segueix prestant la seva imatge, però la seva evolució professional l'ha portat a reduir la presència a passarel·les i sessions fotogràfiques per dibuixar el seu propi perfil empresarial, també vinculat al món de la moda.

Després d'un temps de formació a Milà, la capital europea de la moda, Lorenzo va iniciar la carrera com a dissenyadora llançant el 2012 la seva primera col·lecció sota una marca homònima. Des de llavors i fins el 2015 va ampliar el catàleg de dissenys temporada rere temporada amb peces innovadores, acolorides, amb teixits de primer nivell i produïdes amb principis artesanals.

No es pot dir, ni molt menys, que aquesta primera aventura fos un fracàs. De fet, només un any després del llançament de la seva primera col·lecció la model va rebre el premi Marie Claire a la millor dissenyadora novell de 2013. El reconeixement més important a una primera incursió que va rebre l'aplaudiment de la crítica. Però els processos artesanals en la confecció de les peces de la marca situen els preus del seu catàleg a un nivell que no és a l'abast de tothom.

Tot i estar en stand-by des de 2015, la model assegura que continua treballant amb la seva marca. En tot cas, la seva feina com a dissenyadora no s'ha aturat. El 2016 s'uneix a la també dissenyadora Laia Aguilar per fundar The Animals Observatory. Una marca de roba infantil que busca aportar dissenys originals i revolucionaris a un segment que consideren estancat.

El projecte compta amb el suport financer i de gestió de Jan Andreu, el propietari de la cadena Muji a Espanya, i la seva col·lecció es pot trobar a diversos establiments multimarca, a més de la seva pròpia web. Sens dubte, un nou repte amb objectius ambiciosos: The Animals Observatory es fixa com a repte conquerir els mercats d'Europa i Àsia i arribar als 10 milions d'euros en facturació a curt termini.

Les models volen ser youtubers
El disseny no és l'únic projecte professional de Vanesa Lorenzo fora de les passarel·les. El 2014, després del naixement de la seva primera filla, la model va descobrir en el ioga una tècnica per "connectar amb el cos, controlar la respiració i calmar la ment en moments de pressió". Lorenzo s'ha convertit en tota una experta, fins al punt de publicar el seu primer llibre, Yoga, un estilo de vida (Planeta, 2016) que està sent tot un èxit.

La model, amb el seu llibre, posa al seu perfil d'Instagram. @vanesalorenzo_

En la promoció d'aquest estil de vida "iogui", Vanesa Lorenzo no només compta amb el llibre sinó també, com manen els cànons digitals, amb les xarxes socials. En especial al seu canal de Youtube, des d'on combina vídeos on explica els seus treballs com a dissenyadora i els seus viatges, amb tutorials sobre l'exercici del ioga. Un posicionament estratègic que constata una evidència: les top models també volen ser youtubers.
Avui et destaquem
El més llegit