Wannajob, l'app de les petites tasques

Mudances, neteja de la llar, serveis 'delivery' o cura de mascotes són alguns dels serveis de l'aplicació catalana, guanyadora del concurs StartUpLabUAB

The team of Wannajob founder members
The team of Wannajob founder members

Necessites algú que et netegi la casa? O que et passegi el gos? O que et faci un encàrrec que tu no pots realitzar perquè no tens temps? Wannajob et resol el problema. Aquesta app, creada per un grup de joves de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), posa en contacte usuaris que tenen una necessitat amb usuaris que tenen una solució i que, a més, estan a prop teu. S'estableix un preu i, d'aquesta manera, qui fa la tasca assignada es treu uns diners extra. Nascuda l'any passat de la mà de tres joves emprenedors -Josu Rubio, Gorka Unda i Pablo García-, ha guanyat el concurs StartUpLabUAB.

"Tenia amics que feien classe al matí i pràctiques a la tarda i, per tant, no podien tenir una feina a mitja jornada, però sí que disposaven d'unes hores lliures al dia per fer diferents tasques i guanyar uns diners extra". Així explica el naixement de l'app un dels seus fundadors, Josu Rubio. Quan van idear el projecte, tots els seus membres estaven estudiant, però van aconseguir recursos per dur-lo a terme. Aleshores, es van presentar al concurs, i el van guanyar. D'aquesta manera, van aconseguir poder treballar als espais de coworking de UAB Emprèn. En un futur, diuen, s'establiran a Barcelona. Mentrestant, participen en el concurs d'emprenedoria Yuzz.

Els tres socis fundadors tenen perfils molt diferents. Gorka i Josu van estudiar Enginyeria Informàtica a Deusto. Més endavant, Gorka es va especialitzar en Big Data, i Josu es va endinsar en el món de l'emprenedoria. D'altra banda, Pablo forma part del Basque Culinary Center, on es va especialitzar en innovació i negoci. La darrera incorporació a l'equip ha estat Àlex Berenguer, Community Manager del projecte, i Bernat Basté, dissenyador. Actualment, busquen perfils tècnics que puguin aportar valor al desenvolupament de l'aplicació.

El nom de l'app és funcional: juga amb les paraules wanna, la contracció informal de 'voler' en anglès, i job, de feina, una fonètica similar a Wallapop. "No som Job and Talent o Job Today. No volem cambrers, perruquers o freelancers. Volem gent com tu i jo per donar sortida a necessitats del dia a dia, i potenciar l'economia del territori. El fet que sigui similar a Wallapop ens ajuda pel que fa al màrqueting", explica Rubio. No obstant això, els fundadors creuen que la gent està confonent l'app amb una aplicació per buscar feina, i s'estan plantejant canviar-li el nom.

Usuaris que s'ajuden entre ells
Wannajob és una comunitat d'usuaris que estan disposats a ajudar-se entre ells, i compta amb usuaris lliures i amb usuaris verificats. "Els usuaris verificats són autònoms o pimes que utilitzen l'app com una via per atraure clients, garantint un servei ràpid i de qualitat amb empreses del territori, com passar la ITV d'un cotxe o netejar una casa", comenta el fundador. Menys d'un minut és el que necessita un usuari per publicar una tasca. L'app està disponible a Android i ho estarà també a iOS aquest mes. La descàrrega és gratuïta i, de la prova pilot ja s'han realitzat 500 descàrregues.

El perfil d'usuari de Wannajob és divers. Els majors de 16 anys poden realitzar tasques, però només els majors de 18 les poden publicar. "Hem detectat que les persones amb més diners són els sèniors, mentre que els més joves són els que disposen de més temps", assegura. La prova pilot es va fer al barri de Gràcia de Barcelona, però l'app, segons els seus creadors, està en ple procés d'expansió a altres comunitats autònomes, com Galícia, Madrid i el País Basc. També es troba en procés d'incorporar millores, tant en el seu aspecte com en la seva usabilitat.

Els beneficis? Les comissions
Pel que fa als beneficis, Wannajob es mou per diferents mètodes de monetització basats en el B2B. "Cobrem una comissió, sempre i quan la tasca s'hagi realitzat i el client hagi pagat. D'altra banda, mitjançant petits pagaments, es poden aconseguir una sèrie de privilegis dins l'app", apunta Rubio. Per aconseguir més usuaris, els fundadors donen a conèixer Wannajob a través dels comptes de Facebook, Twitter, YouTube i Instagram, i estan preparant el nou pla de màrqueting per a aquest any, en el qual també volen apostar pels canals tradicionals de comunicació offline.

Fins a finals d'any, l'equip té previst captar l'atenció de capital privat, que necessiten per fer l'expansió a escala nacional. Un altre dels objectius per a aquest any és crear una xarxa d'usuaris verificats que donin sortida a les necessitats de manera professional i eficaç, perquè Wannajob es converteixi en el sinònim de delegar.

 

Avui et destaquem
Comentaris