Podríem discutir sobre si els navegadors GPS ens han fet més estúpids o més eficients, però el que és indiscutible és la sensació d'estúpids que ens queda quan programem una ruta al GPS i acabem atrapats en un embús.
Waze és un navegador GPS propietat de Google orientat a resoldre aquest problema. La seva mecànica és tan simple com brillant: l'app fa servir les dades de velocitat dels seus mateixos usuaris per decidir quina és la ruta més òptima. Així doncs, l'app evitarà fer-nos passar per carrers on sap que el trànsit és lent.
Sona perfecte, oi? L'única pega de Waze és que per fer-la servir hem de dur-la al telèfon mòbil. Això vol dir que o posem un suport al cotxe per enganxar-hi el telèfon i intentem fer diana a les opcions de la pantalla, o ens arrisquem a conduir amb el telèfon a la mà, amb el perill que això implica.
De fet, fa temps que els usuaris de Waze reclamen al seus creadors que desenvolupin una versió de l'aplicació capaç d'executar-se en navegadors moderns com ara els sistemes Carplay o Android Auto. Tot i que els desenvolupadors de l'app treballen per tal que sigui compatible amb navegadors de cotxe Android, ara sembla que la companyia podria anar un pas més enllà.
Gràcies a un acord amb el SmartDeviceLink Consortium –una associació encarregada de definir protocols oberts de comunicació entre vehicles i aplicacions–, Waze podria arribar ben aviat a les pantalles dels nostres navegadors GPS. I no només això, sinó que aquesta nova versió de Waze seria capaç d'accedir a dades del vehicle com el nivell de benzina, la velocitat i resistència del vent o la pressió dels pneumàtics.
D'entrada, aquesta informació podria servir per ajudar l'app a calcular les rutes d'una manera molt més eficaç, tot i que a ningú se li escapa que també seria realment útil per millorar l'experiència publicitària. Ara, una de les vies de finançament de Waze és mostrar anuncis relacionats amb negocis o esdeveniments propers a la posició del vehicle. Amb l'accés a la informació del vehicle, Waze podria suggerir-nos establiments molt més útils, com ara benzineres o mecànics.
Waze és un navegador GPS propietat de Google orientat a resoldre aquest problema. La seva mecànica és tan simple com brillant: l'app fa servir les dades de velocitat dels seus mateixos usuaris per decidir quina és la ruta més òptima. Així doncs, l'app evitarà fer-nos passar per carrers on sap que el trànsit és lent.
Sona perfecte, oi? L'única pega de Waze és que per fer-la servir hem de dur-la al telèfon mòbil. Això vol dir que o posem un suport al cotxe per enganxar-hi el telèfon i intentem fer diana a les opcions de la pantalla, o ens arrisquem a conduir amb el telèfon a la mà, amb el perill que això implica.
De fet, fa temps que els usuaris de Waze reclamen al seus creadors que desenvolupin una versió de l'aplicació capaç d'executar-se en navegadors moderns com ara els sistemes Carplay o Android Auto. Tot i que els desenvolupadors de l'app treballen per tal que sigui compatible amb navegadors de cotxe Android, ara sembla que la companyia podria anar un pas més enllà.
Gràcies a un acord amb el SmartDeviceLink Consortium –una associació encarregada de definir protocols oberts de comunicació entre vehicles i aplicacions–, Waze podria arribar ben aviat a les pantalles dels nostres navegadors GPS. I no només això, sinó que aquesta nova versió de Waze seria capaç d'accedir a dades del vehicle com el nivell de benzina, la velocitat i resistència del vent o la pressió dels pneumàtics.
D'entrada, aquesta informació podria servir per ajudar l'app a calcular les rutes d'una manera molt més eficaç, tot i que a ningú se li escapa que també seria realment útil per millorar l'experiència publicitària. Ara, una de les vies de finançament de Waze és mostrar anuncis relacionats amb negocis o esdeveniments propers a la posició del vehicle. Amb l'accés a la informació del vehicle, Waze podria suggerir-nos establiments molt més útils, com ara benzineres o mecànics.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.