L'Anoia celebra el 'Prepara't' per trobar feina

Els experts coincideixen que actitud positiva, marca persona i competències professionals són claus en el mercat laboral

El psicòleg Toni Mates en la seva participació al 'Prepara't' | Cedida El psicòleg Toni Mates en la seva participació al 'Prepara't' | Cedida

Trobar feina pot ser fàcil si se sap com. Per sisè any consecutiu, l'Ajuntament d'Igualada i la Unió Empresarial de l'Anoia han organitzat el projecte Prepara't durant la Setmana de l'Ocupació a Igualada amb l'objectiu de donar eines i consells per a la recerca de feina en el nou mercat laboral.

Els temes centrals d'aquesta edició han sigut l'autoconeixement professional dels candidats, les habilitats i les competències personals i professionals, la transformació del mercat laboral, la importància de la comunicació i l'emprenedoria.  Tot i la varietat, els ponents han coincidit en afirmar que el més important per a trobar feina és una actitud positiva, tenir clara la marca personal, i treballar les competències professionals.

Noves professions

En la primera taula sobre transformació del mercat laboral a curt termini, el professor del Departament de Direcció de Persones i Organització d’ESADE, Carlos Obeso, ha remarcat que "en els propers anys molts oficis es veuran afectats amb les noves tecnologies, apareixerant noves professions, i les aptituds experimentaran una importància creixent a l'hora de trobar feina".

Per la seva banda, Maribel Salvador ha realitzat la conferència No límits als teus recursos!, on ha insistit en la importància de tenir un objectiu professional, i fent una analogia entre l'esport i la recerca de feina ha assegurat que "el més important és el factor humà" referint-se a valors com el respecte, el compromís, la resiliència, l'adaptació o la tolerància a la frustració, entre altres.

Competències digitals

Les competències digitals han centrat el segon dia del Prepara't. La formadora empresarial i coach Juanita Acevedo ha destacat la importància de crear i cuidar la identitat personal, sobretot a Internet: "La majoria dels responsables dels Recursos Humans cerquen personal a través dels perfils a les xarxes socials".

En aquest sentit, també ha afegit que "les empreses et poden contractar o acomiadar segons com et projectis tant en el món real com en el virtual". LinkedIn és una de les xarxes més utilitzada per a trobar feina i l'orientadora Ari Vigueras ha explicat als assistents com treure'n el màxim profit i rendiment per trobar feina. "És important fer una bona presentació del perfil, amb una capçalera atractiva i crear una xarxa forta de contactes".

Un currículum creatiu

El tercer dia ha estat el torn de conèixer algunes estratègies per a una recerca de feina efectiva, com per exemple, realitzar un currículum creatiu. Pel psicòleg Toni Mates, "no hi ha regles per a fer un CV, però sí un objectiu: que el nostre CV destaqui per sobre la resta i ens truquin per fer l'entrevista". Per crear marca en el CV, "cal tenir clar el tipus de tipologia gràfica i la imatge que es vol donar, i sempre ha d'anar en coherència amb la nostra persona".

La consultora en desenvolupament Anna Rosell aborda de manera dinàmica el tema de l'entrevista de feina, l'eina d'avaluació estrella d'un procés de selecció. La ponent aporta un seguit de consells per tal de superar una entrevista amb èxit remarcant "la importància d'aplicar l'empatia amb l'entrevistador, tenir clara la resposta davant les killer questions, saber quins són els punts forts i febles de la nostra persona, i expressar- nos el màxim de bé".

Comunicar-se

La periodista i experta en relacions institucionals Míriam Riera ha parlat de la importància de la comunicació com a clau d'èxit per a trobar feina. "És important saber comunicar i deixar clar el missatge al nostre interlocutor" i "cuidar molt la comunicació no verbal, ja que en un procés comunicatiu influeix en un 55% la gestualitat, un 38% el to de veu, i un 7% el que és pròpiament verbal".

Al seu torn, David Baró i Maria Roser Ferre de comunicació Lab&CO, han explicat com trobar feina a través de la singularitat de cadascú. Els ponents asseveren que "estem en un canvi d'era en què hem passat de ser especialistes a ser especials, de competir a cooperar, de l'ensenyament a l'aprenentatge, i és important saber-nos adaptar".

Mentalitat guanyadora

El Prepara't ha tancat amb una sessió de l'emprenedoria i a l'opció de crear una empresa de la mà de Txell Costa, emprenedora i Fundadora CEO de l'empresa Txell Costa Group. Costa ha explicat que un emprenedor "ha de tenir mentalitat guanyadora, saber conviure amb les pors, i renovar-se" i complir les quatre facetes de "gestor, tècnic, visionari i coach". Si una persona no és així "el seu futur es troba en la intraemprenedoria, és a dir, emprendre dins d'una empresa ja creada". Un cop decidits a crear una empresa el més important, segons la ponent, és "creure en el producte per saber vendre'l, crear una marca personal forta, i aplicar-hi una part emocional que connecti amb les persones". 

Més informació
Harmon: "La majoria de les multinacionals d’Espanya estan reclutant fora del país"
L’Anoia industrial, preparada pel 4.0
La UEA celebra el XVII Sopar Empresarial de l'Anoia
Avui et destaquem
El més llegit