Bon Preu consolida la 'compra sobre rodes' a Girona, Reus i Mataró
El sistema 'iquodrive' s'inspira en el model francès i actualment representa només l'1,5% del volum de negoci del grup
El director comercial del grup, Antoni Amblas, diu que el model està "preparat per créixer" i avança que abans de dos anys obrirà a Barcelona ciutat i també a la demarcació de Lleida. El sistema s'inspira en el model francès de compra on-line, que permet a l'usuari fer la comanda per Internet i recollir-la presencialment als punts de recollida sense necessitat de baixar del cotxe. Actualment 'iquodrive' té una cartera de 100.000 clients que generen l'1,5% del volum de negoci del Grup Bon Preu.
Fer la compra en un espai molt reduït de temps i en un "temps ínfim" de recollida. El temps és el màxim tret diferencial que presenta iquodrive respecte la resta de sistemes de compra on-line. Segons els seus responsables, la compra es pot fer per internet en menys de deu minuts, la comanda està preparada a botiga en un termini de dues hores i la recollida es pot fer en menys de cinc minuts sense baixar del cotxe.
"És un model inspirat en el model 'drive' francès. A França ens porten deu anys d'avantatge i ja hi ha més de 3.000 centres de recollida", explica el director comercial del Grup Bon Preu, Antoni Amblas. La filial iquodrive té en cartera tots els productes dels supermercats Bon Preu i permet fer una compra "integral" que inclou el producte fresc "fins al producte més banal", sense costos addicionals ni comandes mínimes.
El model iquodrive es va implantar el 2012 a Girona i en els darrers dos anys ha obert també a Mataró i Reus. "El model s'ha afinat en relació a la productivitat de magatzem i usabilitat de la pàgina web. Ara estem preparats per créixer", apunta Amblas. L'objectiu de la companyia és doblar els tres centres actuals en "un o dos anys" i la prioritat és aterrar a Barcelona ciutat i a la demarcació de Lleida.