Can Duran dispara la seva quota de mercat al sector del fuet

L'increment de vendes de fuet i llonganissa s'estanca al mercat dels embotits a l'Estat espanyol

El fuet i la llonganissa suposa un 13% de la venda d'embotits a l'Estat espanyol, segons dades d'un anàlisi quantitatiu de Nielsen Consultin, que han analitzat la venda i distribució el 2016. En aquest context, Can Duran observa els resultats de manera optimista, perquè és la marca que més creix amb un 0,9 més de quota de mercat en valor, segons ha informat la companyia en un comunicat. Mentre que el sector es manté pla, el creixement de Can Duran és exponencial i supera el seu registre de l'any passat amb una quota interanual del 4,05% al gener del 2017.

A més es posiciona com la tercera marca en valor del mercat a l'Estat: cap marca a Espanya creix al mateix ritme amb un 34% en volum de quilos. A Catalunya consolida la segona posició amb un 10,3% de quota de mercat, mentre que el líder –Casa Tarradellas- disposa d'un 20% i la tercera un 1,9%.

Al mateix estudi es destaca que Can Duran, empresa nascuda el 1946 i situada a la comarca d'Osona i propietat d'Splendid Foods, és la marca que més ha crescut en vendes unitàries equivalents i en vendes en valor, generant un 41% més de valor afegit per unitat venuda que la mitjana del sector gràcies "a la innovació aplicada al producte", afirmen des de l'empresa d'embotits.

La companyia ha aconseguit que una de les seves referències se situï com la setena millor referència de marca de fabricant, millorant dos posicions respecte de l'any anterior. A més ha millorat la rotació posicionant-se com la segona en rotació total. Les marques blanques han retallat la rotació fins al 50,1% en consonància amb la caiguda de les marques de distribuïdor en general.

Can Duran, l'única marca que atreu consumidors Segons un altre estudi elaborat per Kantar Worldpanel, que analitza qualitativament un panell representatiu de la població espanyola amb una mostra de 12.000 llars, el sector dels elaborats càrnics ha patit una pèrdua de gairebé mig milió de compradors, baixant un 2,7% la quota de volum. Comparant les dades de vendes des del 2015 fins a Gener de 2017, el mercat ha augmentat un 3% el seu volum, sent Can Duran "la marca que millor ha superat la crisi", afirmen en un comunicat.

Can Duran és l'única marca que aconsegueix atreure consumidors creixent en penetració en les llars, freqüència de compra i mitjana de compra i volum per acte. Aquest estudi mostra que la marca té una penetració d'un 4,7%. A més, és la marca que més compradors on top és capaç d'atreure, als joves independitzats i sense fills, amb un 17,9% de penetració, quan la mitjana del sector és de 14,1% i cap marca aconsegueix la xifra. Això demostra que Can Duran és la marca que "millor sap atreure els consumidors que marcaran les noves tendències de consum".
Avui et destaquem
El més llegit