El Port de Mataró inverteix 12 MEUR en la millora d'instal·lacions
El consorci gestor aprova noves concessions per impulsar l'equipament i avança la licitació d'espais "per facilitar la renovació de negocis"
Els gestors del port de Mataró són conscients que la imatge actual de la instal·lació és "decadent", en part provocada pel fet que la majoria de les actuals concessions dels locals comercials que han de donar vida a l'equipament tenen data de caducitat, el maig de 2018, i els respectius concessionaris han deixat de fer inversions.
Inversions per renovar la imatge
"El 2011 ja s'albirava aquesta situació", reconeix l'alcalde de Mataró, Joan Mora. "S'ha de posar al dia el port de Mataró", afegeix el secretari d'infraestructures i Mobilitat i president del Consorci Port de Mataró, Ricard Font. Tots dos han presentat un pla de renovació per tal que l'equipament esdevingui un motor econòmic "de prestigi" per a la ciutat.
El Consorci invertirà 12 milions d'euros en cinc anys, a partir de l'any 2015. L'objectiu principal és adequar la dàrsena de la nàutica esportiva, renovant pantalans, torretes de subministrament, paviments o accessos. D'altra banda, re urbanitzarà l'espai de la zona comercial del port, millorant el paisatge global i generant una gran plaça per a esdeveniments.
Noves licitacions dels amarratges
La segona acció prevista és treure ja la licitació dels amarratges i locals del port, la majoria dels quals caduca el 2018. Això significa que els actuals concessionaris sabran ja, amb tres anys de marge, si continuen o no al port durant les pròximes dècades.
El gerent del port, Joan Bellavista, explica que s'han adequat els anys de concessió al volum d'inversió a la qual es comprometi cada operador: "Com més s'inverteixi, més anys es dóna per poder amortitzar-la". Segons Font, això fa que les inversions no hagin d'esperar el 2018, tot recordant que "el país necessita inversions econòmiques".
El Port de Mataró compta amb 1.080 amarraments i 72 locals comercials. La licitació que ara s'obre s'allarga fins al gener de 2015, per tal que els operadors tinguin prou temps per planificar el seu futur. Les condicions de les noves concessions, que són un 50% més barates que les que s'han fet en els darrers anys a altres ports catalans, tindran vigència a partir de 2018.