El tèxtil anoienc es troba amb les marques internacionals al BSTIM

Arrenca a Igualada el saló que vol ser punt de trobada entre productors del país i companyies de moda

La fira tèxtil Best Solutions in Textile Manufacturing (BSTIM) ha arrencat aquest dijous al recinte l'Escorxador d'Igualada amb la seixantena de places d'expositors cobertes i més d'un miler de visitants inscrits. El saló, organitzat per Fira d'Igualada, l'agrupació tèxtil Fagepi i l'Ajuntament d'Igualada, té per objectiu estimular la fabricació tèxtil de proximitat i enfortir la indústria local. A l'edició d'enguany s'hi esperen representants de marques internacionals amb seu a Suècia, Holanda i Itàlia.

BSTIM arriba ja a la tercera edició havent-se convertit en una cita de referència per a expositors i per a visitants. Aquesta edició té lloc els dies 22 i 23 de febrer de 2017 al recinte de l'Escorxador d'Igualada i a partir d'aquesta tercera edició passarà a celebrar-se cada dos anys.

Les empreses que han volgut exposar a BSTIM són majoritàriament tallers que fabriquen peces acabades de confecció i gènere de punt d'arreu del país i pel que fa als compradors s'espera que aquests dos dies el saló s'ompli de responsables de compres, dissenyadors i distribuïdors de marques de moda europees, cada vegada més interessats en trobar proveïdors de proximitat.

L'objectiu de la Fira és donar a conèixer el potencial de producció tèxtil que té el país i facilitar els contactes comercials entre empreses productores i marques per tal que puguin tancar el màxim nombre de comandes. El balanç de la facturació generada a les empreses expositores de BSTIM en les dues edicions anteriors supera els 4 milions d'euros segons l'estudi fet per Fira d'Igualada a finals de 2016.

Una de les novetats d'enguany és l'Espai Showroom de Moda sostenible destinat a les empreses tèxtils que tenen en compte els impactes socials i mediambientals de tot el seu procés de fabricació, des del disseny fins a la comercialització i el consum. Els organitzadors han volgut així que l'edició d'aquest any contribueixi a la difusió de la moda quilòmetre zero amb l'objectiu de sensibilitzar els futurs compradors.
Avui et destaquem
El més llegit