Gironazon, l'ecommerce d'empreses liderades per dones

L'Associació Gironina d'Empresàries crea una web per impulsar un catàleg de més de 140 productes i serveis

Maria Rosa Agustí, presidenta de l'AGE i impulsora de Gironazon | Cedida Maria Rosa Agustí, presidenta de l'AGE i impulsora de Gironazon | Cedida

Una finestra virtual, i en femení, que des de Girona s'obre al món. L'Associació Gironina d'Empresàries (AGE) ha posat en línia Gironazon, una web que neix amb la voluntat de potenciar les empreses del territori liderades per dones, impulsar els seus productes i serveis arran de la pandèmia i reivindicar-se davant el gegant del comerç electrònic. "Ara, més que mai, tenim la necessitat d'unir-nos", diu la presidenta de l'AGE, Maria Rosa Agustí. Gironazon ja inclou unes 140 propostes de gastronomia, noves tecnologies, benestar o màrqueting, entre d'altres.

La idea de crear Gironazon va néixer al llarg d'una videotrucada durant el confinament. Segons concreta Agustí, la plataforma virtual dona resposta a diferents objectius. Per una banda, permet a les empresàries gironines sumar esforços; per l'altra, crear sinergies a l'hora de vendre els seus productes i serveis; i, per últim, la web vol fer més visible Girona a la xarxa i reivindicar el territori dins el món del comerç electrònic.

De fet, explica la presidenta de l'AGE, l'elecció del nom no és banal. Afegint a Girona el sufix -zon, les empresàries han volgut fer incís en què allò que s'ofereix a la plataforma és de la demarcació (perquè porta a pensar en la paraula zona). Però també en una clara al·lusió a Amazon, la pàgina web reivindica allò fet a casa davant el gegant del comerç electrònic.

Gironazon es posa en marxa aquest dilluns. S'hi han adherit 16 empresàries i el catàleg de la plataforma neix amb uns 140 productes i serveis. S'hi poden trobar, per exemple, packs gastronòmics, serveis informàtics, assessorament legal, visites guiades, objectes de regal, sessions de coaching online, articles promocionals, mascaretes personalitzades o un ampli ventall de cursos virtuals (en idiomes, finances, art...).

"El confinament ens va tancar de tal manera que ara necessitem, més que mai, fer-nos visibles i crear vincles entre nosaltres", explica la presidenta de l'AGE. "I això és el que ens permet Gironazon", hi afegeix Agustí. De moment, la plataforma no ofereix serveis logístics –del repartiment se n'encarrega cada empresa- i els pagaments es fan a través de TPV virtual (tot i que també hi ha l'opció que sigui per transferència).

Més informació
L''ecommerce' vallesà de productes de proximitat
Com posar en marxa un 'ecommerce' i sobreviure més d’un any?
La cursa del comerç electrònic: del desinterès a la bombolla
Avui et destaquem
El més llegit