La màxima d'Intam és "posem el món a les teves mans" | Cedida

mercats

Intam, el company ideal per desenvolupar el negoci a escala internacional

La companyia porta més de 16 anys treballant en comerç mundial i compta amb una xarxa de contactes de primer nivell

El meu producte és exportable? Quins països són el meu mercat potencial? Com es fan els negocis a la resta del món? Per on començo? Són algunes preguntes o dubtes que la majoria d’empreses es formulen o s’han formulat en alguna ocasió. A Intam (International Trade Management), empresa anoienca dedicada al desenvolupament de negocis internacionals, coneixen tots aquests interrogants i en saben la resposta. La seva màxima és: “Posem el món a les teves mans", és a dir, al de les empreses. Ells treballen amb clients d’empreses nacionals i internacionals, empreses amb activitat exportadora que busquen augmentar la seva xifra de negoci cercant nous mercats, i també empreses amb poca o gairebé nul·la experiència en el camp de l’exportació que volen entrar en mercats estrangers establint una base sòlida que els permeti exportar amb garanties.

Samuel Jiménez lidera l’empresa i la seva llarga trajectòria en comerç internacional, més de 16 anys, avalen la qualitat del seu servei. Experiència en exportació, visió de negoci, i una xarxa de contactes de primer nivell que posen al servei dels seus clients per acompanyar-los i fer créixer el seu negoci als mercats internacionals.

Samuel Jiménez lidera l’empresa | Cedida

El seu mètode de treball és efectiu, pragmàtic i professional, i destaquen per ser flexibles a les necessitats del client, dinàmics i amb una relació de proximitat. “Quan iniciem un projecte ens convertim en un més de l’empresa amb l’objectiu de conèixer al detall el producte del nostre client i elaborar la millor estratègia internacional”, explica Jiménez.

L’estratègia internacional

La seva experiència acumulada en diferents mercats i sectors els ajuda a tenir una visió amplia per dissenyar un pla d’acció efectiu, una estratègia internacional. El procés s’inicia amb l’elaboració d’un anàlisi de viabilitat de l’empresa en el què, després d’estudiar el producte, el procés productiu i les tasques dels diferents departaments, s’obtenen una sèrie de variants que indiquen en quin punt està la companyia del client i fins a on pot arribar. “No totes les empreses poden exportar regularment si no tenen uns bons fonaments, una estructura sòlida. El treball ben fet abans de llançar-se a nous mercats, pot evitar problemes en un futur”.

La companyia ajuda a les empreses a optimitzar la proposta de valor per millorar els seus resultats, posicionament i relació amb els seus propis clients

Amb aquest anàlisi fet, Intam té totes les eines necessàries per a crear i marcar una estratègia i buscar el millor mercat per a vendre el producte. Segons Jiménez, el procés d’exportació no és d’avui per demà, sinó que és a mig termini, uns dos anys aproximadament, ja que és aquest “el temps que necessita una empresa per passar de ser coneguda a ser reconeguda en un mercat estranger”.

A més d’acompanyar a les empreses des de l’inici fins al final del procés d’exportació, elaborant un pla d’acció efectiu, a Intam també ajuden a les empreses a optimitzar la proposta de valor per millorar els seus resultats, posicionament i relació amb els seus propis clients. Ajuden a les companyies a conèixer les motivacions de compra dels seus clients i reforçar el missatge que el client rep per obtenir resultats òptims en cadascuna de les accions comercials que realitzin.

La promoció activa de les vendes

Per sortir a l’exterior i garantir l’estabilitat i continuïtat de les vendes internacionals és important fer un anàlisi previ del mercat, la selecció del canal d’entrada adient, la pro activitat i el seguiment. “No tots els mercats són bons, n’hi ha que són molt especialitzats i és important saber quin és el millor, així com conèixer aquells mercats on hi ha un buit comercial del producte que fabrica el nostre client per entrar amb força”, apunta Jiménez.

Des d’Intam, per garantir l’èxit de les vendes actuant en el mercat adient, ofereixen el servei de l’export manager (comercial internacional). “És una figura molt important perquè és l’ambaixador de l’empresa al món, la cara visible de la companyia a l’exterior”. Una persona coneixedora d’idiomes, que sàpiga moure’s en els diferents mercats, que conegui les tècniques de negociació de cada país... I és que “el model de negoci d’aquí no es aplicable en tots els països i cal adaptar-se a les cultures de cadascun”.

Intam s’integra a l’equip comercial internacional per desenvolupar el negoci o a l’equip de representants d’un territori concret 

En aquest sentit, Intam s’integra a l’equip comercial internacional per desenvolupar el negoci o a l’equip de representants d’un territori concret per aportar el seu valor com a bons coneixedors del mercat.

També ajuden a les empreses a ser presents en fires o esdeveniments destacats per millorar la seva visibilitat. “Acompanyem a les empreses en el procés de preparació d’una fira (perfil del client potencial, imatge de l’estand, missatge que volem transmetre), durant l’esdeveniment (recollint el màxim d’informació dels possibles clients), i també després, realitzant un informe amb el seguiment dels contactes fets a la fira”.

Serveis personalitzats

La missió d’Intam és contribuir activament en el desenvolupament del negoci internacional de les pimes i garantir el seu èxit en els resultats. Aquesta missió sumada a la flexibilitat que ofereix la professionalitat del seu servei porten també a ajudar a les companyies en aquell aspecte on més ho necessitin oferint serveis personalitzats, des de direcció comercial, estudis de mercat, cerca de clients potencials, anàlisi de la competència, marcadors i controls de resultats... en definitiva, el què necessiti el client.