La marca 'Cultiu d'Aquí', a les parades del Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya | J. Pujolar (ACN)
La marca 'Cultiu d'Aquí', a les parades del Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya | J. Pujolar (ACN)

La política també afecta la ponsètia

Els productors de la típica flor de Nadal detecten una comercialització "més lenta" per l'incert context polític

Els productors de ponsètia han notat un cert alentiment del ritme de vendes aquest Nadal. La comercialització ha començat "més lenta" i assenyalen la "incertesa política" com un dels factors distorsionadors. Mentre altres anys els encàrrecs de les floristeries arribaven en gran remeses, enguany les comandes són més petites i es fan de manera més esglaonades. Pel que fa a les dades, la producció catalana de ponsètia està estabilitzada al voltant dels dos milions de plantes per a aquesta campanya.

La producció local està cada vegada més ajustada al volum real de les vendes, que des de fa anys que estan ja estabilitzades en aquesta xifra pròxima als dos milions de plantes. A banda de la situació econòmica, asseguren que enguany el context polític també afecta al ritme d'unes vendes que haurien d'enlairar-se a mida que s'acosti Nadal.

Un dels productors del Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya, Miquel València, augura un bon final de campanya, tot i un inici "fluix" de vendes: "La gent s'espera molt al final per fer les compres", assegura. El que no es veu alterat, afirma, és la tradició, i la ponsètia de fulla vermella tornarà a ser la capdavantera en vendes.

Ponsètia de proximitat 

La majoria de ponsèties que es vendran a Catalunya es produeixen a la comarca del Maresme, tot i que també n'arriben d'altres punts de l'Estat espanyol i de l'estranger. Aquesta ponsètia d'importació té un preu més baix perquè es cultiva massivament, però la seva qualitat és també inferior.

La producció local està cada vegada més ajustada al volum real de les vendes  

 En aquest sentit, des del Mercat de Flor i Planta Ornamental s'ha fet una aposta per promoure la producció de km 0 i les circumstàncies han fet que el llançament del nou segell 'Cultiu d'Aquí' coincideixi amb la campanya de Nadal i, per tant, la de la ponsètia sigui la primera gran campanya de vendes del sector sota la nova marca. A la pràctica, això significa que les flors i plantes que a partir d'ara es venguin amb aquest segell tenen garantits uns estàndards de qualitat, que la seva producció és de proximitat i, per tant, són més fresques perquè no tenen transport ni hores de càmera frigorífica.

Més informació
Els ingressos dels hotels de Barcelona cauran un 15% al desembre
Els petits productors no han notat el boicot al cava
Les compres online es disparen un 15% per Nadal
Avui et destaquem
El més llegit