La sequera fa preveure una bona collita de sal al delta de l'Ebre
A la campanya d'enguany els productors esperen recollir fins a 110.000 tones
Segons ha detallat el gerent d'Infosa, Joan Sucarrats, la bona previsió de recollida és "gràcies en part a la climatologia" que hi ha hagut, perquè ha plogut poc "i això ha fet que la cristal·lització sigui molt bona". En canvi, pel que fa al producte gurmet flor de sal, la Flor del Delta, serà un any "bastant justet". Aquest tipus de sal també depèn de la climatologia i quan hi ha molta humitat, la flor de sal no es produeix. "Així com la producció de sal serà bona per manca de pluges, la de flor de sal serà dolenta per l'excés d'humitat que hem tingut", resumeix el gerent de l'empresa que gestiona les salines.
El 60% de la producció de sal del delta s'exporta a l'exterior, principalment a França, Alemanya, els Estats Units i al nord d'Àfrica. Pel que fa als usos, només un 10% es destina a alimentació humana comercialitzada als supermercats. La resta, va destinada a la indústria amb aplicacions diferents: des de la indústria alimentària (conserves, salats de pernils o carnis), farmacèutica, química (producció de clor), carreteres o descalcificació d'aigües, entre d'altres.
Fins al 15 de setembre, expressament per la campanya de recollida, treballaran 52 persones, a més de les 48 que treballen com a plantilla fixa a les salines durant tot l'any. Pel que fa a la maquinària, durant les feines s'utilitzaran 16 tractors per treballar amb carretes, 4 motoanivelladores, 2 pales carregadores i una pala giratòria per formar la muntanya. Aproximadament, cada salinada té un cost de 300.000 euros.
Aquesta és la primera recollida de sal amb la nova línia elèctrica submarina del Trabucador construïda. Segons el gerent d'Infosa, això els dóna molta tranquil·litat perquè acaba amb les aturades elèctriques habituals, sobretot en temporades d'hivern, quan els pals queien a terra. Tot plegat, els dóna més qualitat de servei. La línia, que va finançar en un 50% Infosa, es va posar en marxa el 3 d'agost i fins ara no hi ha hagut cap incidència. De cara al setembre, es començaran a desmantellar l'antiga línia.