Llobet Regals arrenca la campanya de Nadal amb un 12% més de vendes

La companyia del Bages preveu superar els 6 milions d'euros de facturació

Una treballadora de Llobet Regals elabora una panera de Nadal | ACN Una treballadora de Llobet Regals elabora una panera de Nadal | ACN

Des de fa unes setmanes, a la nau que Llobet Regals té a Sant Fruitós de Bages no paren d'entrar i sortir clients i les línies de producció també van a tota marxa. Enguany, la firma bagenca líder a Catalunya en l'elaboració i comercialització de paneres, lots i altres regals nadalencs preveu superar els 6 milions d'euros de facturació durant una campanya de Nadal, que ha arrencat amb un 12% més de vendes que l'any passat, gràcies sobretot a "un mercat més animat i una situació de sortida de la crisi econòmica", segons ha explicat el director, Ignasi Llobet. D'altra banda, no només les empreses opten per les paneres i els lots, sinó que cada vegada és un regal "més atractiu" per a particulars, perquè hi veuen una "utilitat". De paneres i lots n'hi ha de tots tipus i mides, que poden anar des dels 10 euros fins els més de 1.000.

Llobet Regals enguany ha apostat per oferir propostes temàtiques com combinacions de maridatge, paquets de proximitat, formatges, ibèrics, productes vegans o cistelles infantils. Llobet ha explicat que entre les novetats s'ha incorporat una degustació vertical de filets de bou, vaca i vedella, noves delicatessen de conserves de peix o salmó fumat amb alga nori o gintònic. 

En una bona panera no hi sol faltar cava, vi, torrons o neules. "Això seria una panera petitiona tipus", ha assenyalat Ignasi Llobet. "A partir d'aquí, es pot ampliar amb embotits, una bona conserva de peix, una bona conserva delicatessen, licors o ginebres", ha destacat. La panera més cara de la botiga té un preu de 1.200 euros, "però segons la qualitat dels productes, hi ha infinitat de combinacions". 

Llobet també és una cadena de distribució amb presència a la Catalunya Central, "i amb producte de proximitat", segons ha explicat Ignasi Llobet. Per això, com no pot ser d'una altra manera, el producte que s'inclou a les paneres i lots "també es nodreix dels nostres proveïdors habituals de la zona". 

La companyia està ben situada entre les pimes, amb un 90% d'índex de fidelització, i ara l'objectiu passa per atraure també les grans empreses i les famílies. Amb tot, Ignasi Llobet ha explicat que la campanya ha engegat "molt bé" i que han notat com hi ha més bonança econòmica que altres anys, "cosa que s'ha notat molt amb els regals". Cada vegada més, les empreses tornen a apostar per fer aquest tipus de detalls nadalencs, "i enguany podria ser un dels millors anys de la nostra història". 

En el seu cas, hi ha hagut un 12% més de vendes que si es compara amb l'any passat, "empreses que han crescut en nombre de treballadors, cosa que feia anys que no passava, o clients que havien deixat de fer lots degut a la crisi, enguany s'han tornat a incorporar". "Aquest any la incorporació ha estat més massiva que altres anys", ha assenyalat. També han notat que hi ha hagut una diferència en la despesa per lot o cistella, que també ha s'ha vist incrementada. 

El públic familiar ha de ser, segons Llobet, la via cap a la desestacionalització. Llobet ha explicat que enguany hi ha hagut empreses que no han fet lots de Nadal, però han donat l'opció als seus treballadors d'optar per comprar-los. Pels volums de producte que tracta Llobet, la companyia pot oferir els productes un 30 o un 40% més econòmics que si els treballadors els anessin a buscar al mercat final. La idea seria que durant l'any es puguin oferir diferents tipus de lot a un preu molt més atractiu i que al consumidor final "li pugui ser interessant". 

Llobet Regals va néixer l'any 1968 orientat a la comercialització de paneres nadalenques per a empreses, aprofitant les sinergies dels supermercats Llobet, que en aquella època tot just començaven a expandir-se des de Manresa cap al Bages, el Berguedà i el Solsonès.

Més informació
El Pirineu de Lleida preveu un 80% d'ocupació pel pont
Les comarques de Barcelona reben 4,7 milions de turistes
Barcelona agrupa una cinquantena de productes alimentaris genuïns
Avui et destaquem
El més llegit