David Barbeito i Jordi Ventura, fundadors d'Aprop Online, en una fruiteria del mercat de Mollet inclosa a la plataforma | Cedida

COMERÇ ELECTRÒNIC

El 'marketplace' de proximitat Aprop Online rep l'impuls de la pandèmia

La startup creix a l'àrea metropolitana de Barcelona, on compta amb més de 1.000 botigues i 120.000 clients

El marketplace de botigues de proximitat Aprop Online ha rebut l'impuls de la pandèmia, com la resta d'actors del comerç electrònic. L'empresa va néixer fa quatre anys i ha vist com la covid-19, les restriccions de mobilitat i la conscienciació dels joves en el consum de productes de quilòmetre zero l'han fet créixer amb força aquest 2020 a l'àrea metropolitana de Barcelona. La companyia ha superat les 1.000 botigues i els 120.000 clients. 

Una de les principals novetats que ha introduït Aprop Online recentment és la possibilitat de reservar serveis a través de la plataforma, a més dels aliments i altres productes que ja es podien comprar des dels inicis. Ara, els usuaris també poden reservar una plaça per a serveis de fisioteràpia o a un restaurant. De moment, està disponible a 35 municipis diferents, dels quals 13 s'han consolidat en els últims mesos: Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Pere de Ribes, Vilafranca del Penedès, Martorell, Sant Andreu de la Barca, Sant Vicenç dels Horts, Mataró, Mollet del Vallès, Esparraguera i Montgat. 

L'equip de l'aplicació treballa per activar nous marketplaces a sis localitats més de la província de Barcelona. De cara al futur, també estan començant els preparatius per expandir-se a demarcacions de Tarragona, Lleida i Girona. A través d'un comunicat, l'empresa destaca que els seus serveis faciliten la digitalització del comerç local. El CEO i fundador d'Aprop Online, David Barbeito, assegura que "pujar a la plataforma les fotos d'entre 100 i 150 productes, el preu que tenen i les actualitzacions no té un cost inicial per a les botigues, ja que normalment és l'Ajuntament de cada localitat qui n'assumeix el cost". 

Els clients, per la seva banda, poden comprar productes a diversos comerços de proximitat i rebre'ls tots en una mateixa comanda en 24 hores i amb la possibilitat de triar una franja horària concreta d'entrega. El pagament es fa o bé amb targeta de crèdit o a través de Bizum. Actualment, l'empresa està en procés de posar en marxa un canal de WhatsApp Business per facilitar la comunicació amb el client.