Martorell, del peatge al Corredor Mediterrani

La ciutat catalana, epicentre del trànsit cap al Mediterrani pel seu peatge d'entrada, acull la darrera jornada del moviment #QuieroCorredor

Parada del #QuieroCorredor a Martorell | Cedida Parada del #QuieroCorredor a Martorell | Cedida

El peatge de l'AP-7 o la factoria de Seat. Suficients raons perquè l'autobús reivindicatiu del moviment #QuieroCorredor (#VullCorredor en la seua visita a terres catalanes) fes parada aquests divendres i dissabte a la ciutat de Martorell per reclamar en veu alta l'execució de les obres del Corredor Mediterrani. A la ciutat l'afecta la lentitud de les obres de la Sagrera, els problemes de gàlib i els colls d'ampolla que es generen entre Castellbisbal i Tarragona, entre altres.

Des del moviment #QuieroCorredor insisteixen en la importància de solucionar el principal problema al qual s'enfronta el Corredor Mediterrani al seu pas per la ciutat: el túnel entre Martorell i Castellbisbal, túnel que se situa sota l'AP-7 i que no disposa del gàlib suficient per al pas dels trens de mercaderies en ample internacional.

 

 

Són algunes de les reclamacions que s'han plasmat aquest divendres en la primera part de la trobada que s'ha celebrat a Martorell, darrera parada del moviment abans del gran acte de dijous 27 a Barcelona. Hi han participat M. Rosa Fiol, directora general i vicepresidenta d'AEBALL/UPMBALL; Mercè Conesa, presidenta de l'Autoritat Portuària de Barcelona; Enric Martí, director de logística de Seat; Sònia Recasens, diputada delegada de Promoció Econòmica i Ocupació i Joan Carles Suari, representant de la Universitat de Barcelona.

Més info: Els empresaris posen la lupa en el Corredor Mediterrani

En l'acte també ha participat Xavier Lluch, expert en logística i un dels dos enginyers que supervisen el ritme de les obres del Corredor, en el seu cas en la part del territori català. Lluch, que fa uns mesos va participar en la Parada por Chequeo avaluant l'estat general, ha recordat que "amb el Corredor aconseguirem connectivitat i capacitat".

Més informació
Les queixes dels càmpings tarragonins retarden el tercer fil del Corredor Mediterrani
El Corredor Mediterrani: molt més que un conjunt d'obres ferroviàries
Avui et destaquem
El més llegit