El Port de Barcelona es ven com el hub mediterrani per la indústria automobilística xinesa

El Port de Barcelona es vol assentar com “la porta d’entrada a Europa” gràcies a unes instal·lacions marítimes “de primer nivell”

Un vaixell de mercaderies al Port de Barcelona | ACN Un vaixell de mercaderies al Port de Barcelona | ACN

El Port de Barcelona s’ha presentat com un “hub mediterrani” de distribució europea de vehicles davant dels fabricants d’automòbils xinesos a la fira Automotive Logistics Global Conference, celebrada a Xangai el 19 i 20 de setembre. El congrés ha aplegat fabricants de vehicles, així com responsables del transport i la logística del sector de l’automoció.

La representant del Port de Barcelona a la Xina, Lei Ren, ha exposat els serveis que estan implementant per respondre a noves necessitats de la indústria, com més perspectiva ambiental o un increment de tràfic de vehicles elèctrics. D’altra banda, el port barceloní ha plantejat una estratègia en què optimitza la connectivitat entre Àsia i Europa a través d’escales regulars a Barcelona.

La infraestructura catalana ha presentat dues terminals especialitzades en vehicles, Autoterminal i Setram, amb una capacitat per emmagatzemar més de 50.000 unitats simultàniament. Amb tot, volen assentar-se com “la porta d’entrada a Europa” gràcies a unes instal·lacions marítimes “de primer nivell”, segons un comunicat.

En total, la fira internacional ha agrupat 500 responsables de les 200 principals empreses de l’automòbil de la Xina, incloent-hi fabricants, importadors i exportadors, operadors logístics locals i internacionals i responsables ambientals del sector.

Avui et destaquem
El més llegit