El Port de Barcelona completa l’auditoria del seu sistema de gestió de seguretat i operativa ferroviària | iStock

ferroviari

El Port de Barcelona consolida el seu model ferroviari

L'enclavament públic completa l’auditoria del seu sistema de gestió de seguretat i operativa ferroviària

El Port de Barcelona ha completat l’auditoria del seu sistema de gestió de seguretat i operativa ferroviària, segons informen en un comunicat. Aquest sistema és el conjunt de mesures que s’han d’establir per garantir que la gestió de les operacions ferroviàries del recinte portuari es desenvolupen de forma segura, al temps que se sistematitzen i optimitzen tots els processos relatius a la seguretat i la operativa ferroviària. Segons la Llei del sector ferroviari, la responsabilitat de la seguretat en la circulació ferroviària en les infraestructures ferroviàries existents als ports d’interès general correspon a les Autoritats Portuàries que les administren i a les entitats que presten serveis ferroviaris.

Més info: El pla de xoc del Port de Barcelona per garantir la liquiditat de les empreses

En conseqüència, l’auditoria és un "pas necessari" perquè el Port consolidi el seu model ferroviari com a Administrador d’Infraestructura Ferroviària, a l’espera que les autoritats competents, en aquest cas l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària i Puertos del Estado, organismes que pertanyen al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, poguessin exigir revisar el Sistema de Gestió de la Seguretat de l’Autoritat Portuària de Barcelona.

L’auditoria realitzada ha analitzat, entre d’altres aspectes, l’operativa i la normativa de circulació ferroviària; la gestió i manteniment de les infraestructures; el pla de contingències en cas d’incidents; així com els diferents processos de control i comunicació. En les seves conclusions ha destacat que el model implantat al Port de Barcelona és suficientment robust i adequat per garantir la seguretat en la circulació ferroviària.

A banda d'això, el Port de Barcelona ha realitzat des de fa anys una aposta ferma pel ferrocarril com a medi més sostenible, eficient i competitiu per connectar amb les seus principals mercats espanyols i europeus. Aquesta aposta ha estat impulsada també per les terminals i operadors portuaris i avui les principals terminals del Port -contenidors, vehicles, granels sòlids i líquids- compten amb infraestructura ferroviària. Actualment hi ha en servei al Port 50 quilòmetres de vies i 15 terminals ferroviàries en ample mètric, ibèric i UIC. A més, Barcelona és l’únic port de la península ibèrica connectat directament a la xarxa europea ferroviària.