S'obre el programa d'internacionalització d’empreses de Terrassa

La Cambra de Comerç de Terrassa i l’ajuntament cofinançaran el programa gratuït amb data límit de presentació del dia 5 de març

Terrassa promou una tercera edició del programa d'internacionalització d'empreses gratuit | iStock Terrassa promou una tercera edició del programa d'internacionalització d'empreses gratuit | iStock

La Cambra de Comerç de Terrassa i l’ajuntament de la ciutat han impulsat un any més, el programa de suport a la internacionalització per ajudar a les empreses de la ciutat a portar a terme els seus projectes per entrar a nous mercats estrangers. Aquesta iniciativa per al creixement i expansió internacional està cofinançada per les dues entitats terrassenques i, per tant, és 100% gratuïta per a l'empresa. La data límit de presentació de sol·licituds serà el dia 5 de març, tal com han estipulat.

Segons un comunicat de la Cambra de Terrassa, en les dues anteriors edicions del programa hi van participar un total de 24 empreses que han expressat un grau de satisfacció de 7,6 sobre 10 en la primera edició, i de 9 sobre 10 en la segona.

Les companyies podran participar en aquesta tercera edició de la iniciativa, sigui quin sigui el seu estadi d’exportació. En aquest sentit, per a les que no tinguin cap experiència exportadora, es definirà una estratègia basada en l’anàlisi de mercats potencials, establint un pla de promoció internacional on es defineixin tant els mercats prioritaris com els secundaris. I, en el cas de les firmes amb experiència exportadora, s’establiran criteris de treball segons les necessitats puntuals de cadascuna.

Més info: Internacionalització a la catalana: aprofitar les crisis per expandir-se

La crisi provocada per la covid-19 ha agreujat fortament la situació en la qual es troben les empreses i ha fet perillar la seva evolució cap a altres països. També ha afegit variables noves, com el tancament de fronteres, la impossibilitat de viatjar, i els canvis duaners i normatius, entre d’altres, que dificulten el procés d’exportació de les empreses.

Davant d’aquesta situació, a més, la Cambra ha adaptat els seus serveis per afavorir que les empreses segueixin fent prospectiva de mercats internacionals en diferents formats, sobretot en digital, proporcionant així les eines necessàries per a no aturar-se davant l’exportació.

Més informació
Ramón Talamàs, nou president de la Cambra de Comerç de Terrassa
Avui et destaquem
El més llegit