Tarragona crea una web per a la digitalització del comerç local

L'Ajuntament manté reunions amb les associacions de botiguers per decidir la data per engegar la campanya dels bons

En la iniciativa, s'hi poden adherir els 224 comerços | iStock En la iniciativa, s'hi poden adherir els 224 comerços | iStock

L'Ajuntament de Tarragona posa en marxa aquest juny el mercat web Som Comerç TGN Market per ajudar a digitalitzar el comerç local. En la iniciativa, s'hi poden adherir els 224 comerços que ja formen part de l'aplicació engegada fa un any, així com altres negocis de la ciutat. La conselleria del Comerç hi ha destinat 80.524 euros. "Oferim l'oportunitat de connectar digitalment amb molts més clients amb el clar objectiu d'arribar a un públic més ampli i facilitar així l'augment de les vendes", ha afirmat la consellera María José López en la presentació de la plataforma feta aquest dijous. En paral·lel, ha destacat que s'estan reunint amb les entitats comercials per decidir quan es llençarà la campanya dels bons, xifrada en 500.000 euros.

Segons López el nou mercat web ofereix de forma senzilla la possibilitat de crear una botiga per Internet a través d'una plataforma "segura, professional i còmoda" tant pels botiguers com per als compradors i, destaca, que és l'aparador virtual on els comerciants podran mostrar tots els seus productes i serveis. "És un pas més per ajudar el comerç en la digitalització i la seva recuperació després d'un any de pandèmia", ha subratllat. La plataforma s'activa aquest mes de juny després que set comerços locals participessin en una prova pilot.

La consellera de Comerç també ha valorat que s'ha consolidat l'aplicació Som Comerç TGN, que van engegar l'any passat. De fet, ha anunciat que la quota anual, d'uns 40 euros, que els botiguers havien de començar a pagar aquest any, s'ajorna fins al 2022. En el cas de la nova plataforma digital, els comerciants tindran gratuïts els 25 primers productes que pengin al web. "Som conscients de la importància que té la posada en marxa d'aquest tipus d'acció i, per això, és vital fer-ho amb els comerços, estem segurs que el nou mercat web serà un èxit i que formarà part de la vida comercial de la ciutat", ha afegit.

La campanya comercial

A banda, la consellera de Comerç ha explicat que encara no han decidit quan començarà la campanya dels bons comercials, atès que s'estan reunint amb els representants de la Taula de Comerç i les associacions de botiguers de la ciutat per escollir la millor data per engegar-la. Al març, l'Ajuntament va anunciar que destinaria 500.000 euros per incentivar les vendes al comerç local.

López ha detallat que la partida es destinarà en una sola promoció i que ja tenen enllestida la part més tècnica. "No volem llençar una promoció tan important per la ciutat sense comptar amb la part més important que és el comerç, volem treballar d'una manera conjunta", ha tancat la consellera.

Més informació
'És la teva Barcelona', l'impuls del comerç al turisme local
El Google Maps del comerç local
Avui et destaquem
El més llegit