Evvo: el supermercat del futur neix a Igualada

El projecte SuperLab introdueix la venda assistida, les llistes de la compra personalitzades i la presència d’espais multifuncionals

La maqueta del projecte SuperLab | ACN La maqueta del projecte SuperLab | ACN

L’empresa d’Igualada Evvo Retail, dedicada a la innovació al punt de venda, ha presentat el projecte SuperLab, una alternativa al supermercat actual gràcies a la introducció de l’ús de la tecnologia en els punts de venda d’alimentació.

La venda assistida, les llistes de la compra personalitzades, la presència d’espais multifuncionals i la minimització de productes envasats en exposició són algunes de les característiques del “supermercat del futur”.

El coordinador estratègic i creatiu de l'empresa, Pep Valls, ha assegurat que SuperLab és de moment un "viatge al futur" en com seran els supermercats en uns anys. Amb tot, ha apuntat que es "podria començar a projectar ja" perquè "la tecnologia existeix i el model està definit".

Evvo Retail treballa amb diverses empreses de supermercats, com Plusfresc, Spar o Leclerc. La idea de la companyia és anar implementant a poc a poc les innovacions que recull SuperLab en els punts de venda dels seus clients per tal que els pròxims projectes vagin "en aquesta direcció". De moment, però, no està prevista la seva total implementació.

En el projecte també participa Porcelanosa, que aporta els materials per a la seva realització. SuperLab inclou quatre espais: una recepció, un punt d’informació personalitzada, una zona d’exposició de productes i una darrera part dedicada a la logística.

Una de les principals novetats respecte als supermercats actuals és la presència d'una zona d'estar o d'espais multifuncionals on fer cursos, seminaris o conferències, entre altres activitats. "Hi haurà persones que aniran a passar una estona a aquests espais i a fer simultàniament la compra, això és el que ens agradaria", ha dit Valls.

Pantalles interactives als supermercats

Segons ha explicat el coordinador de projectes d'Evvo Retail, els clients es podran identificar a través de pantalles interactives amb les seves preferències i necessitats ja registrades per tal que l'experiència sigui "personalitzada".

No obstant això, no volen abandonar el tracte personal, pel que en aquests nous supermercats no deixarà d’haver-hi persones que puguin assessorar els usuaris.

D’altra banda, Valls ha destacat que SuperLab és una “versió anterior a la definitiva”, ja que considera que en el futur cap producte estarà físicament exposat en els punts de venda. Un tret que l'actual SuperLab manté en alguns casos, com per exemple en els productes ecològics, els frescos o els gurmet.

Més informació
‘Retail’ vs ‘ecommerce’: qui espanta a qui?
La transformació digital no és tecnològica, és posar al client en el centre
Caprabo estrena una app de venda 'online'
Avui et destaquem
El més llegit