El turisme de busseig a la Costa Brava genera un impacte econòmic de 4 MEUR

L'activitat es concentra en vuit mesos, des de mitjans de març fins a l'octubre

Imatge d'una immersió a la Costa Brava | Turisme Costa Brava Imatge d'una immersió a la Costa Brava | Turisme Costa Brava

Les empreses i centres turístics vinculats al negoci subaquàtic generen un impacte econòmic de quatre milions d’euros a la Costa Brava. Gran part de l’activitat es concentra en vuit mesos, des de mitjans de març fins a l’octubre. Durant la temporada del 2022, el sector ha recuperat el mateix volum de l’any 2019 (160.000 immersions), el darrer previ a les restriccions derivades de la pandèmia. 

Després del públic català i francès, el client holandès és un dels predominants a les aigües gironines. De fet, recentment, un grup d’agents turístics procedents dels Països Baixos, ha visitat la Costa Brava per conèixer tota l’infraestructura aquàtica i, a la vegada, tot l’entorn paisatgístic i cultural, més enllà del lleure a la mar. 

La visita s’ha gestionat a través de l’Associació Professional d’Instructors de Submarinisme, una organització internacional que treballa a 186 països i compta amb 128.000 professionals associats. Les illes Medes, el cap de Creus, el museu Dalí de Figueres, Peralada o Girona són algunes de les localitzacions per on han transitat els prescriptors del món turístic. 

La demarcació de Girona ha tancat l’estiu amb bones xifres. A tall d’exemple, durant el mes de juliol, el nombre de pernoctacions a la Costa Brava va ser superior als dos milions, mentre que l’ocupació d’apartaments turístics a l’agost es va enfilar fins al 93%. Torroella de Montgrí ha estat una de les localitzacions més demandades.

Més informació
Ceigrup Torrent, 50 anys d'immobiliària amb el creixement de la Costa Brava
El festival de furgonetes més gran de l'Estat esgota les entrades a la Costa Brava
Catalunya, referent pel turisme esportiu internacional
Avui et destaquem
El més llegit