'The lego movie', un exemple de 'branded content' al cinema
La companyia danesa de jocs Lego impulsa una pel·lícula d'aventures animada per ordinador per promocionar-se al cinema
La companyia volia amb The lego movie augmentar el nombre dels seus consumidors potencials. Enlloc d'optar per una clàssica campanya publicitària, han aplicat el branded content per crear, al cinema, una història divertida i amb ganxo que, al mateix temps, mostri l'ampli catàleg i el ventall de possibilitats de tots els productes Lego. Una de les qüestions que més es van tenir en compte a l'hora de plantejar la producció de Lego va ser, precisament, que la pel·lícula no es percebés com un gran anunci de la marca, sinó com un producte d'entreteniment de qualitat realitzat a partir de les peces de Lego, enteses com un mitjà més que com un producte per vendre.
En l'èxit d'aquesta iniciativa hi ha tingut molt a veure la participació de guionistes i directors de talent, que han sabut anar més enllà del simple missatge publicitari per crear una història intel·ligent, plena d'aventures i humor, capaç d'entretenir als menuts però també de divertir als adults. En aquest sentit, no costa massa trobar els vincles entre la pel·lícula de Lego i el clàssic d'animació de la Pixar Toy Story, que sense ser un anunci, ha aconseguit crear tot un negoci al voltant del merchandising del film.
The lego movie és una comèdia d'aventures animada per ordinador, dirigida i coescrita per Phil Lord i Chris Miller. L'argument del film gira al voltant d'una minifigura qualsevol de Lego que està destinada a salvar el seu univers d'un tirà malvat i la seva arma de destrucció massiva. La pel·lícula sap combinar bé les dosis d'aventura, humor absurd, desplegament de mitjans i també nostàlgia, ja que precisament una de les claus del film és que connecta tant amb els petits nous consumidors del joc, com amb els seus pares i mares que també hi van jugar quan eren petits.