L'equip de Washrocks al 4YFN

Washrocks, oblida la rentadora

Aquesta jove aplicació catalana ha donat la volta al tradicional servei a domicili de bugaderia i tintoreria

Una parella separada que envia la roba bruta dels nens de casa de la mare a la bugaderia i la rep el pare a casa seva, o un directiu que envia les camises a rentar i planxar per rebre-les a l'oficina. Són casos d'usuaris de Washrocks que ja s'han oblidat de posar la rentadora.

Aquesta aplicació mòbil "dóna serveis de bugaderia i tintoreria a domicili. A través de l'app, qualsevol client pot contractar serveis que es troben a qualsevol taulell de tintoreria, però demanar que vinguin a casa a recollir-ho i s'entrega 48h a casa tot net", explica Elisabet Mas, CEO i fundadora de Washrocks.

"Estem donant-li la volta a un servei que ha existit tota la vida, automatitzant-lo", argumenta l'emprenedora. El servei està disponible a 14 codis postals de Barcelona, de dilluns a diumenge, de 7 a 23 hores de la nit, i "l'única cosa que li demanem al client és que indiqui una franja de 60 minuts per entregar o rebre la roba neta a l'adreça indicada", explica Mas. "Així, es poden entregar les camises brutes a casa i rebre-les a l'oficina", afegeix.

De l'hotel a la bugaderia
L'Elisabet Mas treballava a ByHours i la necessitat (i "odi") d'haver de fer la bugada la va dur a crear Washrocks: "Treballava moltes hores i em veia amb el meu temps lliure fent tasques domèstiques, i això no pot ser, el temps lliure és or!", exclama. "No pot ser que jo em passi el diumenge netejant roba i planxant quan podria estar gaudint d'altres coses", afegeix l'emprenedora. Precisament, una de les tasques domèstiques que es poden subcontractar amb facilitat és fer la bugada, "cosa que a mi, personalment, em fa molta mandra", diu Mas.

Mas troba que el sector està estancat i necessita evolucionar, que en l'àmbit local les bugaderies fan entregues a domicili amb el cotxe particular però que, paral·lelament s'estan obrint bugaderies d'autoservei. A aquesta situació s'hi afegeix la innovació tecnològica i és en aquest binomi on apareix Washrocks.

Una app nounada
L'aplicació que s'ha presentat aquesta setmana al 4YFN, només fa una setmana que es troba al GooglePlay i el dimarts a l'AppleStore, i de moment només treballen amb dues bugaderies amb capacitat. Ara per ara "els primers clients han estat amics i familiars", diu Mas, que va deixar ByHours per dedicar-se de ple a Washrocks el juny del 2014.

Washrocks ha participat en el 4YFN gràcies a Barcelona Activa que, segons diu Mas, "ens ha ajudat enormement brindant-nos una oficina al business-factory, informació i assessorament".

Des que Mas va iniciar l'empresa, l'equip d'aquesta start-up l'integren quatre persones juntament amb ella i que treballen en el projecte per validar-lo, però, segons explica: "Estem buscant perfils experts en marketing online-mobile, operacions logístiques i comunicació corporativa", per tal d'ampliar l'equip.

L'aparador del 4YFN
Durant el certamen d'emprenedoria, l'equip de Wahsrocks ha parlat amb inversors, tot i que en aquest moment no es troben a la cerca de finançament, perquè "fa poc vam tancar la primera ronda". Ara bé, en dos o tres mesos en tornaran a necessitar. Així doncs, el 4YFN ha significat "una presentació en societat i als mitjans molt important i que ha tingut molt bona acollida", diu Mas, que afegeix que "aquesta bona rebuda és deguda a què el projecte és molt fàcil d'entendre".

Un dels altres resultats del 4YFN, i que Mas no s'esperava era "trobar molt client final", doncs els assistents al congrés s'han interessat per la idea.



Fer l
a bugada 'mola'

 Per consolidar el projecte, aquesta empresa regala les mil primeres bugades als codis postals indicats de Barcelona. A partir d'aquí "consolidar i créixer, però, sobretot, cercar l'excel·lència operacional i poder crear processos estandarditzats per tal de fer el model reproduïble a altres ciutats de forma molt ràpida", argumenta la seva fundadora. Mas assegura que Washrocks mola, com el seu nom indica, perquè "fer la bugada mola, sobretot perquè no l'has de fer tu".