La Caixa premiada per la qualitat de la seva gestió

La Fundació Bancària obté el segell d'excel·lència europea EFQM 500+ que reconeix l'eficàcia dels seus procediments

Isidre Fainé i Jaume Giró rebent el segell EFQM d'Aenor | Cedida Isidre Fainé i Jaume Giró rebent el segell EFQM d'Aenor | Cedida

La Fundació Bancària "la Caixa” ha obtingut el segell d’excel·lència europea EFQM 500+ com a reconeixement a la qualitat i l’eficàcia en la gestió i els procediments. El president de l’entitat, Isidre Fainé, ha recollit la distinció a mans de Carlos Esteban, president d’Aenor, i Alberto Durán, president del Club Excelencia en Gestión.

No ha estat fàcil. De fet, és la primera vegada que la fundació bancària obté aquest segell i ho ha fet després de superar amb èxit un rigorós procés d’avaluació externa avalat conjuntament per Aenor i el Club Excelència en Gestión, referent a Espanya de la Fundació Europea per a la Gestió de la Qualitat (EFQM).

Més info: La innovació social dels castors

En aquest sentit, Fainé ha destacat la millora contínua de l’eficiència, la qualitat i el talent com a línies principals d’acció del pla estratègic 2016-2019 de l’entitat. En el marc d'aquest programa, la Caixa té com a lema Canviem presents, construïm futurs i el segell EFQM 500+ era una de les fites a aconseguir d'acord amb la gestió de la qualitat, el reforç del control, l'auditoria dels processos i el rigor en la gestió dels recursos.

Més de 50.000 iniciatives per any

L’entitat, que aquest any té un pressupost de 520 milions d’euros, impulsa anualment 50.000 iniciatives que arriben a 11 milions de persones. La gestió excel·lent marca els dos eixos prioritaris del conjunt de projectes que impulsa: la inclusió social i la igualtat d’oportunitats.

Segons Fainé, "obtenir aquest segell suposa el reconeixement que l’excel·lència és una constant a tots els nivells de gestió de la Fundació Bancària ”la Caixa” i guia totes les nostres accions". Alhora, el president de l'entitat ha volgut agrair també l’esforç i la implicació de totes les àrees durant els dos anys i mig que ha durat el procés per a l’obtenció d’aquest segell: "Sense la col·laboració i el treball transversal de tota l’organització, no hauria estat possible obtenir-lo", ha afegit.  

Esteban: "La Caixa té com a visió client la societat"

Per la seva banda, Esteban ha assegurat que "La Caixa és una fundació de referència a Espanya i a tot el món. Entre els nombrosos punts forts valorats pels auditors d’Aenor, destacaria que aquesta entitat té com a “visió client” la societat. Aquesta visió està veritablement arrelada en la cultura de l’organització, i s’ha convertit en una interiorització del comportament de les persones".

"És un orgull que la Fundació Bancària mostri a l’exterior la seva gestió excel·lent, perquè és un referent, i continua el seu camí cap a l’excel·lència, contribuint d’aquesta manera a fer millor la societat del nostre país, afany que compartim al Club de Excelencia en Gestión", ha conclòs Durán.

Més informació
La Caixa beca el talent de 120 estudiants excel·lents
La Fundació La Caixa és la tercera fundació mundial amb 24.000 milions d'euros
La violència masclista també sap de diners
Avui et destaquem
El més llegit