L'Estat només recuperarà 1.000 milions d'euros del rescat de les radials

El Govern espanyol esperava recuperar en un principi 3.700 milions d'euros amb la licitació

Una de les autopistes radials de Madrid Una de les autopistes radials de Madrid

Foment treureà a concurs les autopistes radials de Madrid per tornar a cedir la seva gestió a la iniciativa privada, un procés que espera completar dins l'any 2018 i amb el qual preveu aconseguir entre 700 i 1.000 milions d'euros. Aquesta xifra és significativament més reduida que els 3.700 milions d'euros que s'havia previst inicialment.

El Ministeri començarà a rescatar les autopistes de peatge en fallida el proper mes de febrer quan preveu assumir la gestió d'una primera d'elles, la radial R-4 Madrid-Ocaña, segons han informat fonts del Departament.

El rescat continuarà al març, per quan està previst que Foment, a través de la seva societat Seittsa, es quedi amb el gruix de les vies, això és, les altres tres radials de Madrid (R-2, R-3 i R-5), la M-12 que uneix la capital amb l'aeroport de Barajas, l'Ocaña-La Roda, Cartagena-Vera i la Circumval·lació d'Alacant.

L'última via que es rescatarà i serà assumida per l'Administració serà així l'AP-41 Madrid-Toledo, segons van indicar les mateixes fonts, que atribueixen aquests terminis temporals a diferent ritme de resolució que segueixen els respectius processos de concurs de creditors en què estan immerses.

Després les treurà a concurs per entregar la gestió al sector privat. El Ministeri finalment ha decidit relicitar les autopistes en dos lots, un amb les dues vies del Levante, això és la Circunvación d'Alacant i la Cartagena-Vera, i l'altre amb la resta.

Més informació
El peatge pujarà un 2% el 2018 en ple rescat de les radials de Madrid
Les radials fallides R-3 i R-5 seguiran obertes al trànsit
El Govern espanyol demana temps per rescatar les radials
Avui et destaquem
El més llegit