Foment apujarà les indemnitzacions per l'incident de Renfe a Extremadura

Després de l'accident de Vacarisses, on va morir una persona, la companyia ferroviària no va realitzar canvis a la seva política d'indemnitzacions

Extremadura obre el meló de les indemnitzacions de Renfe
Extremadura obre el meló de les indemnitzacions de Renfe

Foment incrementarà les indemnitzacions als passatgers de Renfe arran de l'incident a Extremadura, segons ha afirmat el ministre de Foment, Jorge Ábalos, als micròfons d'Onda Cero. Aquesta decisió arriba dos mesos després de l'accident de Vacarisses, on va morir un passatger. Després d'aquest descarrilament, malgrat que el ministeri es va comprometre a realitzar més inversions a la xarxa ferroviària catalana, en cap moment es va parlar de millorar les bonificacions als passatgers. Així i tot i que a Catalunya les incidències i accidents de Rodalies, gestionades per l'empresa pública estatal, són recurrents, mai s'ha plantejat incrementar les indemnitzacions a les persones afectades.

Més info: El "miratge" de Rodalies a Catalunya

Segons l'informe de CCOO Rodalies de Catalunya: un tren per a la classe treballadora, durant el primer trimestre de 2018 els trens Catalans van patir 9.032 incidències, només un 18,60% de les quals es deuen a causes externes a Renfe i Adif. El mal estat del servei és una constant a casa nostra, de fet, a l'octubre, 300 passatgers d'un Talgo van quedar atrapats durant 18 hores a Ulldecona per la inundació de les vies. De fet, les incidències a l'Ebre són freqüents, per exemple, el 2016, una avaria va obligar els passatgers de l'R16 entre Vandellòs i l'Ametlla de Mar a caminar mig quilòmetre per les vies. Un altre punt esecialment conflictiu és Moncada i Reixac, on han mort 172 per manca d'un pas subterràni per on creuar les vies. L'última víctiva és de setembre de 2018.

El govern de la Generalitat fa més de 10 anys que reclama la gestió directa de xarxa de Rodalies de Catalunya, la qual transporta cada dia 400.000 passatges. Actualment només tenen control sobre els horaris. L'any 2009, el Govern espanyol es va comprometre a desemborsar un total de 4.000 milions d'euros per millorar el servei, dels quals només se n'han licitat un 13%. El mateix destí han patit els 306 promesos per Ana Pastor, amb només un 12% executat. A més, segons recull les CCOO, la manca d'inversió està acompanyada per la disminució de la plantilla en un 27,2% entre 1999 i 2017.

Més informació
Renfe es passa a l'emprenedoria
Renfe evita l'emissió d'1,8 milions de tones de CO2 a l'atmosfera
Acord entre Renfe i la Generalitat per un nou contracte de serveis a Rodalies
Avui et destaquem
Comentaris