Cocooking, el ‘tupper’ compartit a la feina

La startup crea un sistema col·laboratiu basat en la premissa “avui cuino jo per a tu i demà cuines tu per a mi”

Alguns membres de l'equip de Cocooking al 4YFN | P.A. Alguns membres de l'equip de Cocooking al 4YFN | P.A.

Arribes a casa després de 8 hores de feina i encara t’has de fer el tupper per tornar a dinar fora l’endemà. Segur que amb el cansament més d’un acaba passant de cuinar i dinant a un restaurant o comprant alguna cosa de take away. Però imagina’t que cuinant un dia a la setmana per quatre companys de feina et pots estalviar la carmanyola per la resta de dies. Això és el que proposa Cocooking, una plataforma que pretén “revolucionar la forma com la gent menja dins de les empreses, les universitats i els coworkings”, assenyala Albert Argilés, CEO i fundador de la startup.

Fa dos anys, mentre Argilés estava treballant al coworking Betahaus, va dinar amb una noia que portava una carmanyola de quinoa. Ell no l’havia tastada mai i tampoc sabia com cuinar-la, pel que li va proposar que un dia li portés un tupper de quinoa i a canvi ell li faria el dinar un altre dia. I el mateix dia que van fer aquest "intercanvi", Argilés ja el va batejar sota el nom de Cocooking. “Com estàvem en un coworking i estàvem compartint el dinar, li vam posar aquest nom”, recorda l’emprenedor.

Quan Argilés va començar a explicar la idea a la resta de treballadors de Betahaus, més gent es va voler apuntar, pel que van decidir crear un grup de Facebook amb els 10 primers usuaris. I aquests 10 usuaris van portar a 30 persones més. “Llavors vaig començar a fer un seguiment del projecte i vaig veure que tenia potencial per créixer sol”.

Del 'coworking' al 'cocooking'

La primera versió de la plataforma de Cocooking, una web-app, es va llançar durant el 4YFN de l’any passat. Des de llavors, els quatre membres de l’equip han estat millorant-la i validant el model de negoci. El sistema de funcionament de Cocooking és força senzill: es creen comunitats amb els treballadors d’una empresa, grups d’amics de la universitat o persones que dinen juntes habitualment. Un cop formes part d’una comunitat, pots publicar, per exemple, que el pròxim dimarts cuinaràs espagueti a la bolonyesa per a quatre persones. Així, les persones interessades a ser els teus comensals, s’apunten.

Amb Cocooking, cuines per 4 persones un dia i t'estalvies fer-te el 'tupper' la resta de la setmana

Cada cop que un usuari cuina un plat per algú altre, rep una espècie de moneda, els chefcoins. D’aquesta manera, si una persona cuina per quatre comensals i rep quatre chefcoins, després podrà menjar quatre cops dels plats d’un altre usuari. La plataforma estableix que només es pot cuinar per a un màxim de cinc persones per tal que un usuari no cuini de manera industrial un cop i s’eviti cuinar la resta del mes.

Cocooking ja compta amb tres empreses que utilitzen la seva plataforma, tot i que encara s’estan donant a conèixer. “En les darreres setmanes ens hem entrevistat amb un parell d’empreses que tenen 500 i 150 treballadors cada una i que estan interessades a implantar aquest sistema entre els seus empleats”, explica Argilés.

Mockup labtops iloveimg cropped

De moment, la startup focalitza el seu mercat a Barcelona, ja que es tracta d’un servei que es dóna a conèixer principalment gràcies al boca-orella dels usuaris. Segons el fundador, “estem tenint molt bona rebuda i són els mateixos usuaris els nostres principals prescritpors i qui recomanen el cocooking”. Tot i això, l’emprenedor apunta que hi ha un 20% de persones que prefereixen emportar-se la seva pròpia carmanyola o dinar a algun restaurant i no participen en la plataforma. “No intentem ser un substitut als restaurants o menjadors de les empreses, sinó una alternativa més a escollir quan has de dinar a la feina”, assenyala.

Gran comunitat de xefs i comensals

Cocooking, que ha participat en el Programa de Preincubació de Barcelona Activa, espera que el projecte segueixi creixent en els pròxims mesos i per això ja s’estan obrint a una primera ronda d’inversió per aconseguir entre 100.000 i 200.000 euros.

Argilés: "No intentem ser un substitut als restaurants o menjadors de les empreses, sinó una alternativa més quan has de dinar a la feina"

Aquest any, els objectius de l’empresa estan dirigits a aconseguir l’engagement dels usuaris. “No busquem volum, perquè crec que és un projecte que encara ha de demostrar que és sostenible però hem de trobar els mecanismes que ens ajudin a activar i mantenir la nostra comunitat d’usuaris”, explica Argilés. Segons el fundador, actualment tenen un engagement superior al 70%, és a dir, gran part de la gent que ho prova, tornaria a utilitzar el Cocooking per dinar a la feina.

Més informació
Els catalans mengen fora 3,5 cops per setmana
Els treballadors prefereixen dinar a l'oficina
Sharify, la xarxa social del present
Avui et destaquem
El més llegit