Drivy encén motors a Barcelona

El nou sistema de 'car-on-demand', que es basa a compartir els vehicles quan no s'utilitzen, arribarà en els pròxims mesos a Madrid i altres mercats nacionals

Drivy, la companyia de lloguer de cotxes entre particulars líder a Europa, llança els seus serveis a Espanya després de cinc anys d'èxit al seu mercat originari, França, i vuit mesos després del seu llançament a Alemanya. La plataforma, que forma part de l'anomenada economia col·laborativa, permet als propietaris rendibilitzar les despeses de tenir cotxe anunciant el seu vehicle particular i llogant-ho per dies quan no ho utilitzen.

Per formar part de la comunitat Drivy, el propietari registra el seu cotxe de forma gratuïta i indica la seva adreça, disponibilitat i preu, que pot fixar al seu criteri seguint les recomanacions de la plataforma. El conductor, per la seva banda, realitza una cerca en la seva ubicació i sol·licita el lloguer d'aquells cotxes propers que més li agradin. Si el propietari accepta, es troben per a la signatura del contracte i lliurament de claus. A partir d'aquest moment, el cotxe queda cobert per una pòlissa de segurs específica dissenyada per Allianz, sense necessitat de canviar la pòlissa habitual del vehicle, i amb assistència en carretera 24 hores.

A partir d'aquest dimarts, els propietaris que vulguin compartir el seu cotxe amb altres conductors poden inscriure-ho en drivy.es, i aquells que tenen pensat llogar un cotxe particular ja podran veure els primers vehicles disponibles a Barcelona. A Madrid i en altres ciutats, Drivy arrencarà abans de finals d'any.

Jaume Suñol, Country Manager de Drivy a Espanya, explica que "a Espanya, hi ha 22 milions de cotxes que passen el 93% del temps aparcats. Al seu torn, tenir cotxe és cada vegada més difícil, i les noves generacions no ho veuen com una necessitat, sobretot en grans ciutats com Barcelona o Madrid, on disposar d'una plaça de pàrquing és molt car. En aquest context, el lloguer de cotxes entre particulars ens sembla una solució intel·ligent".

Difusió en l'àmbit nacional
En els propers mesos, Suñol formarà un equip per donar a conèixer el servei en l'àmbit nacional: "Tenim l'oportunitat de donar a conèixer Drivy com la plataforma que permet a propietaris reduir les despeses de tenir cotxe i d'altra banda la forma de disposar de cotxes a dos carrers de casa a preus immillorables" i afegeix que "Barcelona és l'escenari ideal per començar, ja que és una ciutat molt activa i oberta a les start-ups".

38.000 cotxes i 600.000 usuaris
Amb el seu llançament a Espanya, Drivy vol consolidar el seu lideratge al mercat europeu de lloguer de cotxes entre particulars en el qual ja compta amb 38.000 cotxes i 600.000 usuaris entre França i Alemanya. A l'inici de l'any, la companyia va aconseguir vuit milions d'euros en finançament, va comprar a dos dels seus competidors francesos i al seu principal competidor alemany, convertint-se d'aquesta manera en líder del mercat germà.

Segons Paulin Dementhon, CEO i fundador de Drivy, "els espanyols estan molt oberts al consum col·laboratiu, com demostra l'èxit de BlaBlaCar i AirBnb a Espanya. Estem segurs que els convencerà el nostre servei de car-on-demand perquè per a ús ocasional del cotxe suposa una solució més econòmica i eficient que la propietat".
Avui et destaquem
El més llegit