Eines online imprescindibles per a emprenedors

Internet ofereix un amplíssim ventall d'opcions, la majoria gratuïtes, per millorar la gestió d'una start-up, captar clients i projectar la marca i el producte arreu del món

És molt fàcil perdre's a Internet. La gràcia i alhora el problema del World Wide Web és la seva extensió gairebé infinita. L'oferta és tan gran que es fa gairebé impossible destriar el gra de la palla. Els emprenedors, sense anar més lluny, hi disposen d'una quantitat descomunal d'eines online, la majoria, gratuïtes, per a les seves start-ups. Però quines escollir?

Una guia fantàstica és la que va publicar Steve Blank (@sgblank), emblemàtic emprenedor nord-americà, sota el títol Tools and blogs for enterpreneurs. Però segueix sent una llista massa extensa. Per entrar en detall, demanem a un centre de negocis de referència a Catalunya, CINC, i a un emprenedor del tot avesat en les noves tecnologies, Jordi Valls (@vallsjordi), quines són les seves eines preferides. Aquestes són les seves recomanacions:

Ofimàtica en el núvol
Google Drive (treball online i accés a documents des de qualsevol lloc, amb garantia Google); Office 365 (la plataforma web llençada per Microsoft amb aplicacions ofimàtiques en el núvol per a professionals i petites empreses), One Drive i Dropbox (emmagatzematge), Evernote (organització, similar a GetPocket) i Wunderlist (per organitzar la teva vida i el teu negoci).

Presència activa a les xarxes socials
Google , Facebook, Twitter, LinkedIN, Slideshare, Youtube, Instagram, Flickr, Foursquare, Hootsuite, Vine i Pinterest. Per utilitzar-les de manera profitosa per a l'empresa, val la pena llegir les recomanacions fetes per la directora general de Human Capital, Mireia Ranera, a Via Empresa (hi ha una segona part).

Campanyes i promoció
MailChimp, per gestionar les campanyes per correu electrònic de manera gratuïta, o Eventbrite per vendre entrades i promoure actes online.

Millorar la productivitat i la gestió de projectes
Per crear llistes pendents o compartir una sèrie de punts amb altres usuaris hi ha moltes eines disponibles: Listigator, Scribbless, Flexlists o 43Things. Plataformes online com Basecamp o Redbooth permeten gestionar projectes entre una o diverses persones. Trello també és indicat per gestionar tasques entre equips. Molt simple i té versió en app per poder gestionar tasques fàcilment des d'on siguis.

Control de la pàgina web
Per analitzar el rendiment i visites del teu lloc web, Google Analytics o UsabilityHub. Per a dissenyar-les un mateix, Wix permet fer webs bàsiques. Per veure si s'ha treballat bé el SEO o com ho fa la competència sense necessitat de ser un expert, és recomanable un add-on de Chrome anomenat WooRank.

Altres opcions interessants
Per a la gestió de factures, Freshbooks és una eina online imprescindible. TrialPlay permet oferir una versió gratuïta d'un producte i alhora guanyar diners. Rapportive facilita informació del remitent o destinatari d'un e-mail des de Gmail. Per a mantenir la confidencialitat d'arxius i presentacions en ordinadors que tenen diversos usuaris, és molt útil Camouflage.
Avui et destaquem
El més llegit