Els buscadors de peces de recanvi

L'empresa 9grup, especialitzada en la venda i reparació de maquinària per l'hostaleria i la bugaderia industrial, s'ha convertit en un referent del sector a Lleida

"Facturant amb Excel, comptant amb estalvis propis i començant de zero". Així recorden el Marc Triola i la Gemma Bernaus, fundadors de la companyia lleidatana 9Grup, els inicis de la seva aventura empresarial. Especialitzada en la venda i la reparació de maquinària pel sector de l'hostaleria i de la bugaderia, la creació de 9grup va ser una sortida endavant. "Jo em dedicava a l'organització d'esdeveniments i el Marc era mecànic en una empresa puntera del sector. Ens vam trobar que ell acumulava impagaments a la seva feina i l'activitat havia baixat molt en el meu àmbit". Així, van fer de la necessitat, virtut.

El 2012, després de capitalitzar l'atur i autofinançar-se en un context en què "ens calia pagar al comptat", el Marc i la Gemma van decidir explorar el concepte tradicional de mecànic de confiança en un sector amb pocs especialistes i molt centrat en les prestacions i serveis tècnics i de reparació de les grans marques. "Vam unir l'experiència tècnica del Marc, que generava molta confiança en els clients, i el meu bagatge en la gestió". Aquesta estratègia es va gestar en un àmbit productiu que exigeix formació constant per innovar.

Entre les marques i el client
Utilitzant el boca-orella, i tractant de cobrir tot el procés, des de l'adquisició de la maquinària fins al servei de postvenda, 9grup s'ha convertit en el primer servei oficial de cada marca a la ciutat de Lleida. "És allà on acudeixen les empreses i els consumidors, estant segurs que sabrem recomanar i vendre un producte i reparar-lo si és necessari". Els consells, la prescripció, la confiança i la solvència formen part del dia a dia de la firma en un segment amb pocs experts. Entre la gamma de productes de més de 40 marques que subministra i repara 9grup es troben forns, neveres, trituradores, microones, batedores...

Triola indica que un dels valors afegits de la companyia és un coneixement profund del sector que els hi permet entregar màquines adaptades a les necessitats dels clients. "Potser hi ha empreses que venen a preus més econòmics, però la nostra oferta inclou la instal·lació, l'assessorament, la cerca del recanvi en 24 hores i la reparació d'una forma molt competitiva". A més, 9grup disposa d'un servei de venda online, que persegueix el mateix objectiu que la resta de l'empresa, "solucionar els problemes", assegura Bernaus.

Sense departament comercial
La fortalesa de la companyia lleidatana rau en el fet que "no ens casem amb ningú i no treballem amb exclusiva amb cap marca". D'aquesta forma, la firma actua de pont entre el proveïdor inicial i el client final. Tant Bernaus com Triola admeten un plantejament que sense anar més enllà pot resultar sorprenent. "Ni venem ni comptem amb comercials. La nostra força es centra en l'assessorament i la confiança. Ens preocupa estar atents a les inquietuds dels consumidors per detectar les seves necessitats".

El camí de 9grup es va iniciar en un moment vital i laboral complicat pel Marc i la Gemma. Avui dia, preveu tancar 2016 amb una facturació de 420.000 euros, xifra que suposa un augment de 150.000 euros en relació a l'any anterior. Amb la intenció de diversificar l'activitat, més enllà de la venda i la reparació, han constituït una línia per comercialitzar productes online amb preus ajustats. Triola matisa que "amb Equipo H, començarem a vendre màquines de segona mà, però d'unes prestacions molt altes, revisades i recomanades per nosaltres".

La primera app del sector a Lleida
En el seu propòsit d'estar sempre atents a les tendències del mercat, des de 9grup han creat una app, la primera d'una empresa lleidatana del sector, per estar més a prop dels seus clients. "Només enviant-nos una imatge, activem el mecanisme per buscar una peça de recanvi". Aquesta obsessió per la qualitat en el servei va fer que un dia el Marc rebés la trucada del Celler de Can Roca per reparar un forn. Aquesta només és una de les moltes que rep la Gemma, dient-li: "Avisa al Marc si s'ho pot mirar".

Avui et destaquem
El més llegit