Flyshionista, gangues d'arreu del món

Creen una aplicació que posa en contacte turistes amb compradors interessats en productes d’alt valor per adquirir-los al preu més baix possible

Flyshionista troba els productes de tecnologia, com els iPhone, i moda més barats a altres països Flyshionista troba els productes de tecnologia, com els iPhone, i moda més barats a altres països

Comprar-se l’últim iPhone o unes sneakers a Barcelona o a Nova York no és el mateix. El producte ho és, per descomptat, però no el preu, per això sovint quan es fa un viatge a l’estranger la maleta torna més plena del que ho feia en sortir. Però què es pot fer quan no hi ha l’oportunitat d’aprofitar unes vacances per comprar-se aquests capritxos? Fer-se un compte a Flyshionista i tenir a l'abast les millors gangues d'arreu del món.

Aquesta startup, fundada pel català Xavier Castillo i Elena Panizza, neix com una xarxa “fashion, social i delivery que connecta comunitats d’addictes a la moda amb marques i gent que viatja”, explica la responsable de comunicació, Lora Velichkova. El seu objectiu és unir la demanda de productes d’alt valor amb usuaris que es troben en un altre país i que poden adquirir-los per un preu més baix. “Així, si una persona de Barcelona vol un iPhone, pot posar un anunci a la plataforma i esperar que algú dels Estats Units que hagi de venir a Espanya li compri”, posa com a exemple Velichkova, “així el preu final serà més baix que si l’hagués comprat a Barcelona”.

Velichkova: “La idea és que l’app sigui com un Instagram i mostri també les tendències al país"

El preu, però, no serà com el de venda al públic el lloc on es compra. Precisament aquí hi ha la clau per atraure viatgers, ells proposen una quantitat i la persona interessada a tenir el producte en qüestió el paga. Per tant, Flyshionista és també una manera d’estalviar.

Una idea en procés

La tecnologia i la moda són els segments principals, seguits de la cosmètica. O almenys a l’Estat espanyol, on fins al moment opera la companyia. “La idea és que l’app sigui com un Instagram i mostri també les tendències al país. Així sabem de què s’està parlant, què està de moda i ajudem els usuaris a interactuar amb les marques, prendre-les com a exemple”, explica la responsable de comunicació; i de pas, perquè no dir-ho, incentivar la compra.

Imatge de l'app de Flyshionista | Cedida

Imatge de l'app de Flyshionista | Cedida

La startup monetitza el servei a partir de comissions tant per al comprador com per al venedor. Tota la mecànica es fa des de l'app, disponible per a Android i iOS, que en només quatre mesos va sumar més de 4.000 descàrregues i 1.500 usuaris registrats. En aquest temps, també s'han creat més de 1.300 peticions d'articles per ser transportats i s'han tancat operacions per valor de 15.000 euros.

Fins al moment només operen a l’Estat espanyol, tot i que preveuen sortir a escala internacional quan hagin validat al 100% l’aplicació i estigui totalment acabada. Han establert ja contacte amb els delegats d’Acció a Hong Kong i Silicon Valley, el que els permet anar treballant ja en aquesta internacionalització. Això sí, la plataforma està disponible en anglès i tenen usuaris de països, unes xifres fonamentals per començar amb bon peu l'experiència a l'exterior.

Emprendre per experiència personal

La idea va néixer amb l’experiència personal de Castillo, consultor de professió que no feia més que carregar articles de moda a la tornada perquè amics i familiars li ho demanaven ja fos pel preu o perquè a Catalunya no es podien trobar.

Castillo: "Flyshionista és una solució a les nombroses limitacions del comerç internacional de marques”

“Vaig pensar que podria haver-hi espai per a una solució que ajudés la gent a aconseguit els productes desitjats connectats amb viatgers i em vaig associar amb l’Elena Panizza, actual CMO i experta en màrqueting de moda i estil”, explica el mateix Castillo. Ràpidament van veure hi havia una necessitat i van apostar per crear Flyshionista, “una solució a les nombroses limitacions del comerç internacional de marques”.

El CEO explica que la startup s’ha finançat amb una ronda d’inversió de 100.000 euros i un crèdit Enisa de 50.000 euros.

 

Més informació
Les claus darrere el nou iPhone X
Les 7 tendències de l'ecommerce que marcaran el 2018
‘Retail’ vs ‘ecommerce’: qui espanta a qui?
Avui et destaquem
El més llegit