Fotoraporto: un Instagram reivindicatiu

La startup crea una app per difondre i donar visibilitat a injustícies i causes socials a través de fotografies

Amb Fotoraporto pots denunciar a través d'una fotografia totes aquelles situacions que són injustícies socials | Cedida Amb Fotoraporto pots denunciar a través d'una fotografia totes aquelles situacions que són injustícies socials | Cedida

Un gos abandonat al carrer, un parc del teu municipi que no compta amb espais adaptats per a persones amb problemes de mobilitat o una platja plena d’escombraries. Aquests només són alguns exemples de situacions que et pots trobar a la teva ciutat; i no t'agradaria poder fer alguna cosa per evitar-les? Doncs només has de fer una fotografia i penjar-la a l’app de Fotoraporto per tal que la problemàtica agafi visibilitat.

Albert BaulóRosa Mora i Lorenzo Raganzini són els fundadors d’aquesta startup, que ha dissenyat una aplicació mòbil per “expressar en imatges les inquietuds de les persones respecte a coses que es poden canviar o millorar”, expliquen. Així, a través de Fotoraporto, els usuaris poden crear causes i pujar fotografies per ajudar a difondre la problemàtica. A mesura que es van pujant fotos i es van compartint a les xarxes socials, les causes aconsegueixen més visibilitat.

Imatges que canvien el món

Fotoraporto es basa en la idea que siguin les mateixes persones, associacions, ONGs o empreses implicades en RSC que vagin creant causes sobre alguna injustícia social que voldrien denunciar i pugin fotos per il·lustrar la problemàtica. Les causes poden ser des de locals fins a globals. Per exemple, temes de maltractament animal, de denúncia de drets laborals de dones o temes mediambientals. “Són totes aquelles situacions injustes que ens podem trobar en el nostre dia a dia i que creiem que es poden solucionar senzillament donant-los visibilitat”, assenyala Bauló.

Fotoraporto vol introduir una plataforma de 'crowdfunding' per ajudar a finançar a associacions que lluitin contra injustícies socials

Els usuaris de l’app poden tenir diferents nivells d’implicació en funció de la seva participació. Així, pot haver-hi usuaris que estan compromesos amb una causa i la volen crear dins de la plataforma. Però també persones que, encara que no han creat elles la causa, veuen alguna situació al carrer que volen canviar i en fan una foto i la pengen a la plataforma. I finalment hi ha l’usuari passiu, aquell que només consulta les causes que hi ha a l’app, veu les fotografies i ajuda a compartir-les a través de les xarxes socials.

L’app, que va sortir al mercat el febrer d’aquest any, preveu introduir al llarg d’aquest any una plataforma de crowdfunding per ajudar a finançar les associacions que estan treballant per canviar algunes situacions d’injustícia social.

De moment, la startup encara no té una gran comunitat d’usuaris però els seus fundadors ja estan treballant en diferents alternatives per donar-se a conèixer. Fotoraporto ha llançat una campanya a Twitter i també s’ha posat en contacte amb associacions i organitzacions d’àmbit català per difondre entre els seus associats l’existència de la plataforma.

Equipo Fotoraporto color

Raganzini, Mora i Bauló, fundadors de Fotoraporto | Cedida

Unir la fotografia amb la consciència social

La startup va néixer arran de l’afició dels seus fundadors per la fotografia i de la seva implicació en temes socials. “Vam veure que al mercat no hi havia cap app com Instagram o Pinterest basada en imatges sobre aquests temes més reivindicatius i per això vam pensar que seria una bona oportunitat ajuntar la fotografia amb la consciència social”, explica Bauló.

Per tal de posar en marxa el projecte, els fundadors de Fotoraporto van participar en el Programa d’Emprenedoria Social de Barcelona Activa, el qual els va ajudar a detectar les necessitats de les associacions i organitzacions que es dediquen a temes d’impacte social.

El model de negoci de la startup es basa en l’esponsorització de causes per part d’empreses que volen fer RSC i en una comissió respecte a les operacions realitzades a la plataforma de crowdfunding.

Fotoraporto encara és molt jove i té pocs mesos de vida, però els emprenedors són ambiciosos i volen “ser l’app de referència a escala mundial en dinamitzadors de causes d’impacte social amb imatges”, apunta Mora. Per això, els objectius d’aquest 2018 són donar a conèixer la plataforma i aconseguir els usuaris i les causes necessàries que per canviar o millorar problemàtiques socials.

Més informació
Captae, un escàner per a edificis
Els teus records a mida 10×10
Desar els tiquets amb un clic
Avui et destaquem
El més llegit