Kuvut, el caixer automàtic del màrqueting refrigerat

Una startup catalana instal·larà consignes intel·ligents al metro de Barcelona i Madrid per repartir mostres de productes congelats

Imatge de Francesc Collado, CEO de Kuvut, amb el Kuvut-box instal·lat a Alimentaria | ACN Imatge de Francesc Collado, CEO de Kuvut, amb el Kuvut-box instal·lat a Alimentaria | ACN

La startup catalana amb seu a Barcelona Kuvut, amb més de 500 punts de sampling (entrega de mostres gratuïtes de productes) al conjunt de l'Estat espanyol, instal·larà el més vinent consignes intel·ligents al metro de Barcelona i Madrid.

La Kubut-box, que s'ha presentat en el marc d'Alimentaria, es diferencia de models similars d'altres empreses dedicades al màrqueting directe pel fet que, per primer cop, permetrà entregar mostres gratuïtes de producte fresc i congelat com ara pizzes precuinades, gelats, mantegues o iogurts, per exemple. "Fa cinc anys que a Kuvut fem sampling i vam veure que moltes marques de refrigerat i congelat no tenien cap possibilitat d'entregar mostres dels seus productes als consumidors per interactuar amb ells", explica Francesc Collado, CEO de Kuvut.

Collado explica que per utilitzar el Kuvut-box, els usuaris només s'hauran de descarregar una aplicació i registrar-se. A partir d'aquí, escolliran el producte que desitgin i, posteriorment, faran arribar la seva opinió sobre el producte a la marca en qüestió a través de l'aplicatiu.

Collado puntualitza que els usuaris del sistema, com passa en la resta de canals que utilitza Kuvut per posar en contacte consumidors i marques, només introdueixen al sistema les dades que ells volen. Això sí, afegeix, a més dades Kuvut té més coneixement dels gustos dels seus consumidors i els pot oferir més productes. "Som conscients que la protecció de les dades personals és un tema molt sensible i a Kuvut ens preocupa molt", assenyala.

Sobre la companyia, Collado explica que Kuvut, que actualment compta amb 26 treballadors, és "una comunitat de consumidors" que funciona a través d'una web i una aplicació per a dispositius mòbils on tothom qui vulgui s'hi pot apuntar. "Bàsicament posem en contacte consumidors i marques a través d'estudis de mercat, 'sampling' i campanyes de boca orella, entre d'altres", afegeix. Tot i que la seu central està a Barcelona, Kuvut també opera a França i Itàlia.

A data d'avui, Kuvut compta amb uns 500.000 usuaris registrats que han pogut provar més de 2.000 productes de marques com Nestlé, Kimberly Clark, Unilever, Henkel, Heineken, Freixenet o Rowenta. 

Més informació
La primera Alimentaria i Hostelco conjunta deixarà 200 milions d'euros
Més de 190 empreses catalanes participaran a Alimentaria 2018
Alimentaria es fa internacional
Avui et destaquem
El més llegit